Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lite bortovaro från byggandet pga en massa annat oviktigt med lustigt nog högre prio. Då har jag testat min airbrush för första gången i skarpt läge (förutom diverse tester och träning på kartong). Det blev 103:an som fick mottaga sin grå primer (Vallejo). Det fungerar bra, men sprutan sätter igen på nolltid. Jag har testat att köra med 1.5-2 bars tryck, vilket väl är rekommendabelt med Vallejos färger (?). Primern är ju färdigblandad, så det ska fungera.
Men förutom att sprutan gror igen lite för snabbt så fungerar det bra. Vagnen ska nog få ett tunnt lager till. Men eländet så här långt:
Då är även Robins 103:a primad. Robin är min äldste grabb (17 år) som även han bygger lite stridsvagnar. Han har en 122 och en M1A2 som också väntar på att primas och sedan målas. Yngste grabben Rasmus (15) har även han en 103:a, men han har lite kvar att bygga på sin innan han kan börja måla. Nu är det beställt lite retarder för att få färgen att inte torka så fort, så får vi se om det hjälper.
Utöver dessa 3 103:or, så kommer vi att gemensamt bygga en 4:e med ett diorama där den står i stridsställning bakom en kulle med vagnen eleverad (uppförsbacke).