Tack Uffe. Nu har jag börjat med trailer. Vi får se vad det blir.Ulf Lundberg skrev:Genial lösning med bokstäverna! Att tänka utanför lådan...
Snyggt vädrad gaffeltruck.
Uffe
Truck 'Loading Bay' Diorama WIP
Re: Truck 'Loading Bay' Diorama WIP
-
- Namn: Nisse Danielsson
Jättesnyggt! Jag skulle dock lägga till bromsklotsar vid hjulen, alt. att trailern kedjas i väggen. (Annars kommer skyddsombudet på Transport stoppa lastning och lossning), ställer du en dragare framför så behövs det dock inte.
Mvh Nisse
Mvh Nisse
Hej Nisse.Bappelsinmannen skrev:Jättesnyggt! Jag skulle dock lägga till bromsklotsar vid hjulen, alt. att trailern kedjas i väggen. (Annars kommer skyddsombudet på Transport stoppa lastning och lossning), ställer du en dragare framför så behövs det dock inte.
Mvh Nisse
1. Finns ingen utrymme för en dragare. Tyvärr.
2. Jo. Det finns många sätt men det är därför jag har en sånt krok på bak sidan av lastbilen som skulle hålla emot trailern. Du kanske hade missat den i början av bygget?
Senast redigerad av tiking den 03 jan 2017, 20:03, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Namn: Nisse Danielsson
Hej, har inte sett den lösningen förut, du menar den mackapären under lastbryggan?
//Nisse
//Nisse
Om jag får blanda mig in i det här så tror jag du bör sätta klossar vid hjulen. Jag citerar skylten bredvid kajen: "Caution, truck drivers must chock wheels before loading and unloading". Lika bra att följa de regler som finns.
För övrigt har det blivit riktigt snyggt nu med trailer och truck på plats.
/Gabriel

/Gabriel
Japp! det Stämmer.Bappelsinmannen skrev:Hej, har inte sett den lösningen förut, du menar den mackapären under lastbryggan?
//Nisse
HiHi! Du har rätt. Fast det finns sylten, finns in så många som följer reglar. HAHA!!!Gabriel skrev:Om jag får blanda mig in i det här så tror jag du bör sätta klossar vid hjulen. Jag citerar skylten bredvid kajen: "Caution, truck drivers must chock wheels before loading and unloading". Lika bra att följa de regler som finns.![]()
/Gabriel
-
Gillar!
Uffe
Uffe
Enastående..
Jag brukar göra mitt reality-test på ”in the works” objekt, inte för att jag själv är ens i närheten av att få till det lika bra men ändå .
Alltså testet är:
”På vad ser jag att det är en modell och inte irl”
här är det nästan omöjligt…
truckföraren är lite ”blank” men resten som sagt enastående..
Z
Jag brukar göra mitt reality-test på ”in the works” objekt, inte för att jag själv är ens i närheten av att få till det lika bra men ändå .
Alltså testet är:
”På vad ser jag att det är en modell och inte irl”
här är det nästan omöjligt…
truckföraren är lite ”blank” men resten som sagt enastående..
Z