Saab B 17A, Marivox 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Saab B 17A, Marivox 1/72

Inlägg av Björn Fransson »

Sommar! Vinter har vi fått nog av just nu. :-) Men i pipelinen finns en B 5 i vinterkammo från F 4.
Björn Fransson
Kontakt:

Tänkte använda det fina storsjöodjuret som finns som addendum på Hobbycenters J 20-ark. Men tyvärr visade det sig vara för stort! :(

Bild

I verkligheten ska det bara nå fram till plåten bakom motorkåpan. Synd, det var ju så himla välgjort! Det blev till att använda emblemet som följer med i lådan. Inte helt illa det heller, men inte lika snyggt. Här en jämförelse mellan de båda. Som synes är det en del som skiljer.

Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Riktigt kul bygge Björn! B17 är faktiskt ett snyggt propflyg även som modell!. Du får ju alltid dina flygtyg att bli så snygga Björn!!
Björn Fransson
Kontakt:

Inte lätt att hitta tid till modellbygge nu på våren. Men nu är i alla fall den här klar!

Bild

Ett typiskt mellanbygge, rakt ur lådan utan några större ambitioner än att komplettera samlingen av svenskt flyg i 1/72 med denna fulsnygga klassiker.

Bild

Dekalerna är Marivox egna så när som på fyran och småtexterna. Synd att de saknas på ett annars mycket ambitiöst dekalark.

Bild

Tja, det är väl så mycket mer att säga om denna. Lite fler bilder, sedan over and out. Vete sjutton vad jag ska bygga nu... Något svenskt i 1/72, men vad?

Bild

Bild

Bild

Bild
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Hur schysst som helst, hoppas bara att nån kunde göra denna härlighet i en vettig skala, dock ingen kritik emnot dig,jag är impad..

Larsa
Björn Fransson
Kontakt:

Jo, det hade gjort sig i 1/48. Är lite grovt tillyxad i 72-skalan och jag även om jag är en 72-kille i grunden, tror jag att just B 17 skulle funkat bättre i 48. Fast du kanske vill ha ännu större? :)
Trollis

Inlägg av Trollis »

Ett fantsastiskt bra bygge av ett fantastiskt vackert flygplan.

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Det var nåra grymt stora kronmärken när man ser hela flygplanet uppifrån. Den blev underbar den där marivoxen! hatten av!
Skriv svar