1971 Mercury Cyclone

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Proosen
Namn: Niclas Proos

1971 Mercury Cyclone

Inlägg av Proosen »

Har inte postat några bilder på MPC's Mercury Cyclone i Donnie Allisons tappning.
Sedvanlig kvalitet, eller kanske brist på sådan men kul att bygga. En riktigt tuff bil med elak attityd tycker jag.

Här kommer en packe bilder på åket.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Niclas
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Re: 1971 Mercury Cyclone

Inlägg av Mikael dBW »

Jag var sugen på att bygga den där, när jag såg att den släppts på nytt. Men så tänkte jag efter lite grand. Hur bra är kvaliteten på en 45 år gammal MPC-modell? Niclas, på ditt bygge kan man inte se att det är något fel på kvaliteten men jag vet ju inte hur jobbig resan var för att komma till det slutresultatet. Jag nöjer mig med att beundra din modell och satsar på att bygga något enklare.

/Mikael
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Läckert bygge, stock car bilar ser man inte ofta på detta forum //Lennart
Proosen
Namn: Niclas Proos

Inlägg av Proosen »

Visst är det en riktig härk att bygga med lite eller inget rätt under skalet.
Så om man betraktar den som en curbside och inte synar den mer än på ytan så är den bra.
Karossen ser bra ut tycker jag men det är svårt att veta då bilder inte är lätta att hitta på just den här bilen. Åtminstone hittade inte jag så mycket matnyttigt.

Tack!
/Niclas
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Men den måste väl vara bättre än Polar Lights Ford Torino? Den modellen höll Palmer klass :o

Ditt bygge var mycket snyggt 8-)

Stefan
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt!
Gillar den lite skitiga kylargrillen.
Dekalerna sitter som en smäck.
Uffe
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Riktigt snyggt bygge, Det hade varit coolt med sot från avgasröret under förardörren. Hur som, ett riktigt snyggt bygge och målning.
Skriv svar