Två stycken svenska out of box byggen... (Centurions)..

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: Två stycken svenska out of box byggen... (Centurions)..

Inlägg av SvenYoung »

Anders_Isaksson skrev:Trevliga byggen, Sven!
Har vad jag minns inte sett någon Strv 102/104 byggd sedan AFVs fina Centurions kom ut.
Har själv deras första release (RAAC i Vietnam) på hyllan, men den är tänkt att bli just en sådan. :)
Tackar, tackar Anders..!

Jag håller med, det har varit otroligt tunnt/tomt med svenska Centar, trots den fina konverteringen från Hobbyfan (dock med vissa utmaningar/problem som jag nämnde ovan, men inga som är oöverkomliga).

Å andra sidan så har vi inte sett speciellt många Pbv 302, IKV 91 heller - mycket märkligt.

Det finns en kille som har gjort ett par svenska Centar på Track Link, och vår egen Thord Wedman har byggt en Strv 81 och har en 102:a på gång på Plastic Warfare, så det finns hopp!

http://www.track-link.net/gallery/5711
http://www.track-link.net/gallery/6918
http://www.plasticwarfare.se/2008/01/bu ... ion-mk-51/
http://www.plasticwarfare.se/2007/05/bu ... rd-wedman/

Jag har för många år sedan postat ett av mina tidiga försök till en 104:a på TL, dock inte helt korrekt och baserat på Tamiya's gamla modell med Legend's israeliska konvertering. hamnade i papperskorgen när AFV Club's modell kom ut:

http://www.track-link.net/gallery/3359

Tycker absolut att du skall göra en svensk Cent också, även om jag tycker att Aussie vagnen är riktigt kool också.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Tack för länkarna, hade helt missat Thords fina byggen! Mycket informativa artiklar!
Och förstår att du började om från början med AFVs Centurion när den kom. Visst, fortfarande en del att fixa men ändå att mycket bättre utgångsläge jämfört med Tamiyas veteran.

Har lyckats samla på mig det mesta i fotoets och resin till min Centurion, får väl se när det blir läge att starta bygget.
Konstigt det där, skaffade modellen via eBay eftersom jag absolut inte kunde vänta en dag för mycket på att få hem den och börja bygga.
Det var 2006. Nu är det som bekant 2012 och den ligger alltjämt på hyllan... :(
SvenYoung skrev: ...
Å andra sidan så har vi inte sett speciellt många Pbv 302, IKV 91 heller - mycket märkligt.
...
Jo just det, en PBV ligger ju på hyllan också... en dag så! ;)
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Haha, känner så väl igen detta. Man får jättebråttom att köpa allt till en modell för att den skall byggas på en gång, och så står den på hyllan i flera år.

Story of my life :-)
"Svenne-Kongo"

Andreas Grewin
Kontakt:

Inlägg av Andreas Grewin »

Grymt kul med fler byggen ifrån dig Sven! Jag misstänkte nästan att du skulle sätta igång med en Cent direkt efter Arsenalen då du kladdade mest av allt på de vagnarna hehe :) Blev ju två stycken till och med.

Ser snyggt ut såhär långt! Tappa inte farten nu :D
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Tack skall du ha Andreas!

Haha, ja min stora kärlek för Centar gick nog inte att dölja när vi var på Arsenalen, efter den helgen så visste jag att jag var tvungen att bygga en eller två av dessa fantastiska vagnar.

Hoppas att jag lyckas hålla takten, vi håller tummarna :-)

Det där med löftet i början av året att hålla fokus på ett bygge i taget sket sig ju ganska snabbt i allafall. Haha
"Svenne-Kongo"

Thord Wedman

Inlägg av Thord Wedman »

SvenYoung skrev:Haha, känner så väl igen detta. Man får jättebråttom att köpa allt till en modell för att den skall byggas på en gång, och så står den på hyllan i flera år.

Du bygger ju i allafall.
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Thord Wedman skrev:
SvenYoung skrev:Haha, känner så väl igen detta. Man får jättebråttom att köpa allt till en modell för att den skall byggas på en gång, och så står den på hyllan i flera år.

Du bygger ju i allafall.

Haha, ja du har rätt Thord. Än så länge blir det lite byggt. Hur mycket som sedan blir klart är ju en annan femma :-)
"Svenne-Kongo"

Snabbe
Namn: Carl Adam Jonas Andersson

Inlägg av Snabbe »

Hur gick det då? Såhär 4 år senare är man ju lite intresserad...
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Klockrent hantverk!
Uffe
Skriv svar