Tarangus JA 37 Viggen DI [Klar sid.9]
Re: Tarangus JA 37 Viggen DI
Kanon
“Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction.” – - Albert Einstein
The latest arrivals:
The latest arrivals:
Nu har ju jag inte hängt mycket runt viggen, så huruvida det är realistiskt eller inte vet jag inte. Men mig övertygar du ialla fall. Jag tycker det ser bra ut! Alltid svårt det där med vad som är lagom...
/Fredrik
/Fredrik
Tack! jag har stirrat på planet ett par dagar nu och kommer nog behålla det mesta men tona ned vissa fläckar som blev lite för färggranna. Uppskattat med en kommentar om det helaFredrik L skrev:Nu har ju jag inte hängt mycket runt viggen, så huruvida det är realistiskt eller inte vet jag inte. Men mig övertygar du ialla fall. Jag tycker det ser bra ut! Alltid svårt det där med vad som är lagom...
/Fredrik

Jag tycker du kan skita ner mer, de grå blev himla strimmiga....jämför foton så ser du hur smutsen kommer ut ur fogarna och oljeläckage vid fenan på högersida är standard på alla viggar, läckage från fenfällningsmekanismen. Ibland så är en lucka utbytt så du har en ren lucka bland allt smuts.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Tack Janne, i min fråga tidigare menade jag dock bara de lite röda tonerna jag lagt i. I min uppdatering nu ser du nog att jag skött mig med smutsen 
I förrigår vädrade jag det sista och mattlackade.
Igår var det en hetsig dag där fågeln fick alla tre benen på rätt plats. Vilket bök det var i och med resinbrunnarna. Man fick torrpassa ordentlig och vara snabb som fasen med superlimmet så det inte torkade för fort.
Nu anser jag mig iallafall som färdig med själva modellen, sedan har jag varit lat och beställt ett ark landningsbana som jag tänkte denne dam ska stå på, men det kommer nog inom några veckor eller så. (Någon som vet var man kan få tag på en plexiglaslåda i mina kinkiga format 280x370x140mm ?
)
Tills dess bjuder jag på några "fulbilder" och tar bättre när den beställda landningsbanan kommer.
Tack för ni har följt och kommenterat mitt bygge, det har varit till stor hjälp ska ni veta!
Jag måste säga att jag är extremt nöjd, och j*vlar vad jag lärt mig!
Nästa gång måste jag dock få med RAT och resin hjul, för dessa är riktigt hemska..

I förrigår vädrade jag det sista och mattlackade.
Igår var det en hetsig dag där fågeln fick alla tre benen på rätt plats. Vilket bök det var i och med resinbrunnarna. Man fick torrpassa ordentlig och vara snabb som fasen med superlimmet så det inte torkade för fort.
Nu anser jag mig iallafall som färdig med själva modellen, sedan har jag varit lat och beställt ett ark landningsbana som jag tänkte denne dam ska stå på, men det kommer nog inom några veckor eller så. (Någon som vet var man kan få tag på en plexiglaslåda i mina kinkiga format 280x370x140mm ?

Tills dess bjuder jag på några "fulbilder" och tar bättre när den beställda landningsbanan kommer.
Tack för ni har följt och kommenterat mitt bygge, det har varit till stor hjälp ska ni veta!
Jag måste säga att jag är extremt nöjd, och j*vlar vad jag lärt mig!
Nästa gång måste jag dock få med RAT och resin hjul, för dessa är riktigt hemska..

Du har verkligen gjort rättvisa för ett av världens coolaste flygplan, grymt bra jobbat.
/Fredrik B
/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
Tack Fredrik!
-
- Namn: Lennart Alvhult
Snyggt slutresultat efter allt slit //Lennart
Re: Tarangus JA 37 Viggen DI [Klar sid.9]
Mmmmmmm.....smutz!
Strålande bygge och målning....och vädring
Strålande bygge och målning....och vädring

Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Re: Tarangus JA 37 Viggen DI [Klar sid.9]
Tack Ska ni ha Lennart och Janne!