Lok bygge"Nu med färg sid 26 "
-
Re: Lok bygge"
Hur snidade du till bokstäverna så där snyggt?
Uffe
Uffe
Jag har en känsla av att varje gång du rör vid ett stycke vit plast så skapas magi, helt otroligt!
/Gabriel

/Gabriel
-
- Namn: Henrik Persson
Jag imponeras av hur grymt välbyggt dit lok är, att det sedan är scratchbyggt får mig att häpna. Riktigt fint jobb Lennart!
/Henrik Persson
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
-
- Namn: Lennart Alvhult
Tack och bock !
Ulf, jag ritade några olika utkast direkt på en bit 0,25 pc . När jag bestämt vilken som jag ville använda, så skar jag ut den ur arket. Satte en liten dutt" plastlim på den , och satte tillbaka den på arket. Ritade av den , sprättade isär och skar så ut den andra. Använde samma metod med bokstaven R. Ett tips när man skall skära ut snirkliga" former är att vrida pc arket försiktigt, och inte vrida kniven så mycket. Jag använder genomgående 0.3 blyerts när jag ritar måttlinjer ,för mallar , stödlinjer m.m. Och skär alltid direkt på blyerts markeringen . //Lennart
Ulf, jag ritade några olika utkast direkt på en bit 0,25 pc . När jag bestämt vilken som jag ville använda, så skar jag ut den ur arket. Satte en liten dutt" plastlim på den , och satte tillbaka den på arket. Ritade av den , sprättade isär och skar så ut den andra. Använde samma metod med bokstaven R. Ett tips när man skall skära ut snirkliga" former är att vrida pc arket försiktigt, och inte vrida kniven så mycket. Jag använder genomgående 0.3 blyerts när jag ritar måttlinjer ,för mallar , stödlinjer m.m. Och skär alltid direkt på blyerts markeringen . //Lennart
-
- Namn: Lennart Alvhult
Flitens lampa" har lyst hela morgonen" och nu är det Fredag igen , och jag kan dra mig tillbaka till biblioteket " god läsning " W och cigarrer
//Lennart

//Lennart

-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Ja men det kan du ju vara värd med tanke på hur läckert ditt arbete hittills är...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
Man frågar sig, vad man ska med byggsatser till?
Uffe
Uffe
Varför säljer inte alla hobby, konstmaterial och hantverksbutiker plasticard? Finns ingen anledning att bygga i balsa när man kan bygga i plast.
Har ett pappersark liggande med HMS Halland/Småland i 1/400 någonstans. Kanske skall bygga HMS Halland i plasticard istället?
Imponerande utveckling på bygget! Börjar undra om inte själva bygget i sig kommer att vara mer imponerande än den färdiga modellen? Den här modellen måste nog presenteras med en bildbeskrivning på bygget!
Vänligast / André
Har ett pappersark liggande med HMS Halland/Småland i 1/400 någonstans. Kanske skall bygga HMS Halland i plasticard istället?
Imponerande utveckling på bygget! Börjar undra om inte själva bygget i sig kommer att vara mer imponerande än den färdiga modellen? Den här modellen måste nog presenteras med en bildbeskrivning på bygget!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
Det är en byggteknik jag läst om. Limma pappersarken på PC och bygg.Andre B. skrev: Har ett pappersark liggande med HMS Halland/Småland i 1/400 någonstans. Kanske skall bygga HMS Halland i plasticard istället?
Uffe
Vilka tjocklekar på styren använder du till detta bygget?