Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hej!
Jag är ny på forumet så det är bra att presentera sig. Jag heter Lukas och jag kommer från Polen. Jag är intresserad av pansarfordon från andra världskriget och jag bygger modeller i skala 1/35. Det är mitt sista model Stug IV med kamouflage typ "Ambush". Görs snabbt for fun
Färlåt för språkliga fel.
Hej Lukas, välkommen till IPMS Stockholms forum! Riktigt fin modell av en StuG, camouflaget ser effektivt ut, fina kontraster i målningen. Om detta är ett "snabbygge" så är du en duktig modellbyggare. Din svenska är bättre än min polska Var bor du?
Tack!
Stellan - Jag bor i fina stan Jönköping
Joakim - Jag tänker att ammunition hade ingen reaktion från den del av kanonen. Har ni mer info om detta ämne?
Lukas skrev:
Joakim - Jag tänker att ammunition hade ingen reaktion från den del av kanonen. Har ni mer info om detta ämne?
Inget krutstänk, men mynningen blir så varm att färg tenderar att flagna. Det går sällan att se på gamla svart-vita foton, men här har du ett exempel från vår nutid: