Tamiya M2 Bradley 1/35

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
GeekJoan
Namn: Joan
Kontakt:

Re: Tamiya M2 Bradley 1/35

Inlägg av GeekJoan »

Tack! Snickarlim är det trälim du menar?

När man är klar med en modell och alla dekaler och sånt är på plats. Ska man lacka modellen innan man börjar med "weathering"?

Vad är det för skillnad på dessa? Jag har båda, men vet inte när jag ska använda den ena eller den andra?
Bild
GeekJoan
Kontakt:

Inlägg av GeekJoan »

Ni är ju för sega att svara, kan ju inte sitta och vänta...
Så jag grisade mer tanken med såna här Tamiya weathering master. Vet inte om jag gillar det, men det ser i alla fall lite dammigt ut. Har en plan för denna tank, men det kommer jag inte avslöja än.

Bild
Bild
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

En fin modell och ett snyggt bygge!
Snickarlim = vitt trälim, bra att limma genomskinnliga detaljer med.
Vallejo burkarna ser ut att vara sidenmatt lack, där finns det säkert andra som vet hur och när de ska användas.
Jag brukar alltid lägga på ett lager lack innan jag vädrar för att skydda dekaler och färg. Vet inte om Vallejo lacken passar till det.

Anders E
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Vad du än gör så provmåla på något annat innan du ger dig på modellen bara!

Hälsningar Magnus
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Snyggt lackat, Joan! Jag gillar verkligen modeller som är lackade med halvmatt, ger en realistisk känsla. Dessutom så sticker smutsen ut mer på en halvbank yta.
Senast redigerad av SvenYoung den 02 jan 2016, 23:30, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
GeekJoan
Kontakt:

Inlägg av GeekJoan »

Tack tack!
Jag får gegga vidare senare, nu vill jag börja med något nytt. Måste lära mig det här med färger etc. Ta det i en separat tråd.
Skriv svar