Battle of Britain, Scramble"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
AndersR

Re: Battle of Britain, Scramble"

Inlägg av AndersR »

Lennart 12 skrev:Tackar så mycket för uppskattnigen :)
Tornet är ju en kul modell från Airfix Björn, och jag har undrat varför ingen annan tillverkare eller Airfix gjort nåt liknande i modernare utformning.
Visserligen så är ju ett modernare torn större, men det borde knappast vara något problem i denna skala ändå. Underlaget är konstgräs matta, sådan man har på balkongen. Lite roligt med dyngpölen" jag fick lite för utspädd oljefärg på ett ställe då jag skulle göra sliten och rugglig start och landningsbana. Mattan svällde upp så det bildades en liten knöl. Jag kom då på iden att blöta mattan på undersidan där dyngpölen är, jo då det blev en grop" på framsidan. Ruggade så upp den och laverade kanterna med oljefärg och pigment. Slutligen klarlack i botten på det hela.
(//Lennart
Finns variant i 1/48 som i alla fall jag tycker ser modernare ut:

Bild

Passande hangar:

Bild

http://shop.bachmanntrains.com/index.ph ... 67_423_425

/Anders
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Det där såg bra ut //Tack för tipset //Lennart
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Jättefint diorama Lennart. Jag gillar när någon sätter in modeller i ett större sammanhang. Sen tänker jag att det är väl inte det första större dioramat jag ser från dig. Var gör du av allt när det är klart? En jättestor vitrin, eller har du ett eget museum? :-)
hanfeh
Namn: Hans Fehrnström
Kontakt:

Inlägg av hanfeh »

Sånt här gillar jag! Superfint. Skulle varit med på Telford för det var lite för få diorama enligt mitt tycke i år. Om du har bilder på bygget också borde du borde ta kontakt med en mycket trevlig kille som heter heter Anthony Clayton, diaerama@btinternet.com, som ger ut en CD-baserad publikation som handlar om diorama-bygge med främst flyganknytning. Han är intresserad av sånt som kan intressera den Brittiska publiken. Han har publicerat mitt Bloodhound diorama efter att vi fick kontakt vid Telford förra året. Se http://www.diaerama-magazine.com/

Hasse
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Tack och bock för uppskattningen ! Just det här dioramat skänkte jag bort förra året . För även om jag har ett stort hobbyrum så ryms tyvärr inte allt :) Jag har en hel del bilder på själva bygget och iden till det. Tack även för tipset och länken, skall kontakta honom och höra om intresse finnes .
//Lennart
Skriv svar