På byggbordet: Akatsiyan klar för lite färg

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

På byggbordet: Akatsiyan klar för lite färg

Inlägg av TomasJ »

Hej igen

Nu skall min Akatsiya bli grön, tror jag, har inte helt bestämt mig ännu.
Byggsatsen (Tank Mania 35-004 2S3 Akatsiya) är en liten pärla, lite spackel mellan skrovhalvorna annars inga stora problem.
Enda problemet på min modell var att tornringen på skrovet och tornet hade slagit sig lite.
Det hade nog gått att ordna med ett varmvattenbad men jag löste det med lite slipning istället.

Det enda som är kvar nu är att konstruera skyddsburar för strålkastarna samt att spackla och slipa lite extra under baktornet.
Strålkastarskydden kommer som fotoets men jag byter nog ut det till metalltråd istället.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

På återseende
/Tomas
Hjo Traktor Zavod
Bengt Johansson

Re: På byggbordet: Akatsiyan klar för lite färg

Inlägg av Bengt Johansson »

Oj, mycket pryttlar på den -liknar nästan ett skepp ur Star Wars i detta stadiet ;-D

Ska bli intressant att se fortsättningen:-)

/B. Mariestad
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Udda förebild. Verkar som att tjänst på den vagnen innebär en hel del grävande, noterar hela tre spadar på sidan på den :)

Ser fram emot målning.

/E
zapper

Inlägg av zapper »

Ser otroligt snyggt och prydligt ut. Usch vad man blir frestad att bränna lite stålar på några av TMs modeller. Får se hur länge man orkar stå emot...

/E
Erik von Rosen
Skriv svar