1904 Mercedes

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

1904 Mercedes

Inlägg av Björn B »

Att reparera skadorna efter lackmissen på mina F1 bilar var mer tidsödande än jag kunde tro så jag började på ett enkelt bygge under tiden.

Bild
Airfix gamla Mercedes i 1/32 var min första byggsats (även om jag inte byggde den själv) och jag planerade att bygga den igen rakt ur lådan.

Bild
men jag återfann nostalgibygget som jag redan gjort för många år sedan så jag ändrade planen.

Bild
Jag hade en Airfix 1905 Rolls Royce som jag köpt billigt. Den var isärklippt och saknade instruktionerna och låg i en plastpåse.

Bild
Då jag sett en Mercedes med en liknande kaross beslutade jag mig för att försöka kombinera båda byggsatserna.

Bild
Chassiet fick förlängas 3 mm och karossen monteras på en 2 mm hög ram för att få en möjlighet att få plats med dörrarna bak. En försänkning i bakänden fylldes med plasticcard.

Bild
Rollsens bakskärmar kunde inte användas p.g.a. kedjedriften så hålen för fastena fick fyllas i karossen och nya byggas.

Bild
Fram använder jag originalfästen även om jag monterar dom efter eget huvud.
Senast redigerad av Björn B den 07 jun 2018, 18:43, redigerad totalt 3 gång.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1904 Mercedes

Inlägg av magnusf »

Herregud Björn ☺!

Hälsningar Magnus
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Att du inte lyckas bygga OOB känns föga överraskande. ;)
Kul objekt, för övrigt! Bilar var bra mycket snyggare förr.
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Kul!
Det är inte så ofta man ser modeller av tidiga 1900-talets bilar.
Uffe
Skriv svar