Jag kallade den första ALS (Atmospheric Land Speeder). Jag ville ha något robust, ridit ut, misshandlad, Badass och intressant att se på. Jag älskade Star Wars versioner, både gamla och den nya versionen av svavade cykel-typ. Någon hade scratch byggt den nya Star Wars mark speeder som tog andan ur mig. Så jag bestämde mig för att scratch bygger min för att få samma utseende och känsla av vad jag siktar på. Utbyggnaden är dels scratch och moderering med hjälp av delar från olika modell kit. Jag har använt också material som eluttag, gamla astma pulverhållare och små delar. material som passar till den stil jag hade tänkt. Resultatet är vad du ser framför dig. Jag hade inga skiss eller ritningar men jag visste hur jag ville att det skulle se ut i mitt huvud. Jag hade också tittat runt på nätet efter massor av skisser som andra hade ritat i en 3D programmet för att att få lite inspiration. Jag provade med olika material för att se hur det skulle ser ut; sedan limmas jag de på plats.Hoppas ni SF fans gillar vad ni se. Skalet är 1/32.

-------------------------------------------------
Andra bygget är en Hover Bike: