Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Daniel_A »

Mellanspel... jo jag tackar :roll:

Vilken kul idé med figen och stolen.
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Lol...jodå snart klart Daniel....

Jepp...figuren klar....

Torborstat mer med oljefärger, pinwashing....hepp...nu får den banne mig vara klar..och den får duga....say hello till min 3e figur jag nånsing gjort....fasiken vad svårt detta är...men envis..ska lära mig detta....

få saker ska dit...några plankor är o var, samt under dem lutade huvarna...påpekar att Verlinden figurerna i paketet var hemska i gjutningen så detta är resultatet m dem :/ kommer fixa en pytte sak på figuren ser jag, skuggan vid rumpan...man ser lite vitt där från tyget så det ska dämpas m en pinwash.....

Bild

Bild

experimenterar med placering av saker.....
Bild

Bild
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Mellanspelet är så gott som klart... ;)

Kan annonsera...jag e klar...det sista är o limma ett par saker på Dioramat.
en liiten förhands titt...
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Johan i Hok »

Vad snyggt det blev! Och som nautiker känner jag igen pilotens situation, det är bara att ta en kopp kaffe och vänta på att maskin blir färdig :D

Johan i Hok
Måsräknare
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Johan....

Japp det var tanken, Kurt Ubbet kopplar av i en solstol m en kopp kaffe väntan på motorhuven mm, platsen är Wangerooge 1940 en sandig rätt platt liten ö....

Småsaker kvar...sks limmas..bla gastuberna...samt annat...så att sakerna inte ser uta att "flyta" ovanpå...utan vilar.ordenrligt mot marken så att det ser naturligt ut....jepp pva lim tar hand om sånt samt ev lite chinchillasand .......

Sen ska hela rasket fotas......

Sen in i skåpet......sen ev skänkas bort.....
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Sådärja...deta är vad man ägnat söndagen till.....

Dragit nitar, samt lekt lite med juvelar verktyg....japp som vi modellbyggare använder till runda nitar...nyinförskaffat...
Bild

Torrpassar lite...samt inspekterar vingroten...helvetti vilken pass form där va...så Plastic card, calim m bikarbonat samt flytspackel egen blandad grogg....
Bild


Kollar av läget...jaförfan detta passerar Mals godkänt...
Bild

Bild

Debna modell har verkligen för stunden mkt shortrunn issues m passformen m motorkåpan o vingrot...men men der värsta är gjort nu iaf....så ska få ihop nåt sen på det konvertera en A7 till en A8R2....
Man blir bortskämd m Tamiya lol.....
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av easy_company »

Ser bra ut dom där nitarna du gjort, vilket pill det måste vara. Sen vilket snyggt diorama och plan du har byggt, hatten av! :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Tackar Henrik.....

Den 109an är ett mellanspel Oob bygge hels vägen inget extra....samt använt dem sista resin sakerna jag hade (ville inte slänga)...det var mitt första o sistabrwin satserns jag handlat...undviker resin i fortsättningen (utomnde få som kanfinnas i modellen...och ev figur ansikten.....dvs letar första hand alternativ till det.....

Krasst jag blir illamående av att jobba m resin....knäppt men sant....allt annat giftigt fungerar ex acetone...lösningsmedel mm utom thinner o bensin det ger samma illamående....(kräk känsla)...jaja skumt men men undviker allt sånt lol...
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt!
Vitlim regerar!
Uffe
Mal_Belford
Inlägg: 332
Blev medlem: 01 jun 2014, 22:32

Re: Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.

Inlägg av Mal_Belford »

Fasiken Inget material för gälarna....har ingen tom ölburk....jaja inget bygge då, måste tömma en ölburk, nejförfan inte i slasken Bild ner i mig ser ni....kan då lika bra ta ett par o googla lite mer på dessa fåglar lol....

Kul sät o fixa material på det gillas lol....

ps satt m mässings plåt igår.....nja sådär...ölburk bättre då kurvningen är rätt samt lättare o jobba i alu ;)

Jorå läsk men öl roligare lol.


Oxå vitlim äger, den är galet mångsidig i modellbyggande, samt sjukt snäll o lättarbetad med ;)
Skriv svar