Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Årets första modell klar! Det är nog 10 år sedan jag byggde en flygplansmodell (Airfix Handley Page Hampden) och den här hade ju en passform och krispighet av en annan värld än Airfixen. Att jag tog upp flyg igen var för att jag ville prova och lacka en kärra i Alclad. En del tabbar blir det när man inte är van att bygga flyg, så antenn och pitotrör råkade åka av ett par gånger under bygget. Antennen försvann helt så jag fick göra en ny.
Jag är den förste att erkänna att jag inte är på samma nivå som andra flygbyggare på detta forum, men jag hade kul när jag byggde och fdet räcker för mig. Nu är jag sugen på att försöka med något mer flyg, som omväxling till de vanliga bilarna och pansarvagnarna. Det är kanske dags för en Skyraider?
Bra att du har ögonen med dig, Magnus. Jag borde insett att nyårschampagne inte går ihop med modellbygge, för då kan det bli missar. Landstället är korrigerat nu. Modellen är en Hasegawa i 1/72.
Men Mikael... var är larvfötterna??? Och den feta 88:an? Flyg? Det var nog inte bara en flaska bubbel som slank ner!
Kul att se en flixflaxare från din sida. Blir spännande att få en titt på den live på ett månadsmöte under våren! Ser mycket fin ut på bilderna!!!