Pocher Rolls-Royce Torpedo Cabriolet Phantom II 1934 1/8

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Re: Pocher Rolls-Royce Torpedo Cabriolet Phantom II 1934 1/8

Inlägg av Daniel_A »

Häftigt bygge. Roligt att följa. Blir dörrar och motorhuvar öppningsbara på "riktigt" sätt på den? I den skalan skulle det väl funka.

/Daniel
Fred

Inlägg av Fred »

Daniel_A skrev:Häftigt bygge. Roligt att följa. Blir dörrar och motorhuvar öppningsbara på "riktigt" sätt på den? I den skalan skulle det väl funka.

/Daniel
Javisst, det är små dörrhandtag och allt. Men jag kommer nog bara göra chassimodell, alltså ingen kaross. Det blir så mycket leksaksbil i skala 1/8 tycker jag.

Såhär ser det ut just nu, bygget har stått still ett tag men snart är det dags för framaxel

Bild

Bild

På loppisen i Sumpan fanns det en bättre begagnad K75:

Bild
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Vilket jobb du gör, intressant att följa :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Fred

Inlägg av Fred »

easy_company skrev:Vilket jobb du gör, intressant att följa :)
/Henrik Persson
Tack Henrik!

Bygget har gått på sparlåga men idag gjorde jag ett ryck med framaxeln. Att bygga en Pocher-modell är radikalt annorlunda mot alla andra byggsatser jag har byggt. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Kan inte riktigt sätta fingret på det.

Bild
Skriv svar