2014 års bokslut

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Snussugen

2014 års bokslut

Inlägg av Snussugen »

Tänkte ta dessa bilder utomhus i solsken, men vädret verkar föredra att hålla sig mulet sedan all snö smält bort. Happ.

Efter katastrofen med Trumpeters 1/24 Fw190 D-9 (vinylmasker som fastnade i klarlack... grattis Humbrol gloss cote) så var min mojo nästan helt i botten.
Då kom Italeris 1/24 Willys Jeep till undsättning... fast jag måste erkänna att det uppstod problem även här, igen med blanklack. Men det löste sig till slut. Resultatet blev skapligt:

Bild

Det gav mersmak för militärfordon, och jag satte igång med Italeris 1/24 Opel Blitz .. även den blev skaplig. Skar bort motorhuvar och dörrar så man kunde visa fler detaljer. Passformen var väl lite så där efteråt...

Bild

Så fick man Italeris 1/24 Land Rover 109 LWB FFR som en tidig julklapp, satte igång omedelbums. Ett av mina snabbaste byggen; 13 dagar! Scratchbyggde hjulhus bak med hjälp av en glasslåda, samt gängorna för luckan eftersom de totalförstördes när man skulle skrapa bort flash lite försiktigt. Lade även till lite sladdar till radion med töjd gjutstam.

Bild

Så till sist blev det ytterligare en Italeri 1/24 Willys Jeep - denna gång med M2 maskingevär. En av mina bättre modeller, blev mer än nöjd med denna. Tändkablar av fiskelina. :)

Bild

Tack för att ni tittade! :D
Live & let dry.
felle-j
Namn: Felix

Re: 2014 års bokslut

Inlägg av felle-j »

Fina modeller du har fått till!
Snussugen

Re: 2014 års bokslut

Inlägg av Snussugen »

Tack ska du ha Felix! :)