Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Här är mina två senaste kreationer. Flygplanets är från Games Workshop och tanken från ett av alla nya polska modellföretag som heter Maxmini. Båda är airbrushjobb, och egentligen avslutade. Men jag undrar om inte flygplanet skulle vilja ha tre gula kronor? Helst skulle jag vilja att de såg ut att vara målade av besättningen för hand på typiskt orcmanér. I övrigt hyfsat nöjd. Fråga eller kommentera gärna, det är så lärorikt att få kritik.
Normalt älskar jag vädring. Men den här gången var jag lite sugen på att göra nåt färgsprakande utan en massa skador. Men kanske lägger jag på några skråmor kring nosen och framsidan av vingar och fenor.
Ja, jag försöker vara jordgubbarna på laxen i det här forumet. Det knäppa och avvikande. Jag har ju tydligt figurspelsarv och där är det skarpa färger som gäller. Jag spelar dock också imperial guard, vilket ger mig tillfälle att måla mer sansade tanks och soldater i långrockar i mycket mer verklighetsnära färger. Jag tycker båda stilarna är jättekul och skulle inte vilja välja bort någon.
Mitt nuvarande projekt. Tre robotar, "killa kans". Tänkte gå över med mer gult för att få dem mer skrikiga. Tog bilden från mitt andra forum, därav engelskan.