Två färgglada projekt

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TheBearminator
Namn: Björn Eklund

Två färgglada projekt

Inlägg av TheBearminator »

Här är mina två senaste kreationer. Flygplanets är från Games Workshop och tanken från ett av alla nya polska modellföretag som heter Maxmini. Båda är airbrushjobb, och egentligen avslutade. Men jag undrar om inte flygplanet skulle vilja ha tre gula kronor? Helst skulle jag vilja att de såg ut att vara målade av besättningen för hand på typiskt orcmanér. :) I övrigt hyfsat nöjd. Fråga eller kommentera gärna, det är så lärorikt att få kritik.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Knajd

Re: Två färgglada projekt

Inlägg av Knajd »

Ser mycket bra ut. Vad tror du om att lägga på lite lätt vädring på flygplanet? Orcher brukar väl inte vara så mycket för att polera?
TheBearminator

Normalt älskar jag vädring. Men den här gången var jag lite sugen på att göra nåt färgsprakande utan en massa skador. Men kanske lägger jag på några skråmor kring nosen och framsidan av vingar och fenor.
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Öööööööööhhrrrrrn öööööööööööhhrrrn pang pang rrrraasssellll brrrruuumm rrrasssel brrruuuummmm kaboooom!

Uffe
TheBearminator

Jag tar det som att du gillar dem? ;)
Björn Eriksson

Inlägg av Björn Eriksson »

Snygga lack och vädringsjobb!
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Robert A

Inlägg av Robert A »

Helt annan pallett av färger än vad man är van vid när man bygger WW2 modeller men snyggt var det
TheBearminator

Ja, jag försöker vara jordgubbarna på laxen i det här forumet. Det knäppa och avvikande. ;) Jag har ju tydligt figurspelsarv och där är det skarpa färger som gäller. Jag spelar dock också imperial guard, vilket ger mig tillfälle att måla mer sansade tanks och soldater i långrockar i mycket mer verklighetsnära färger. Jag tycker båda stilarna är jättekul och skulle inte vilja välja bort någon. :)
TheBearminator

Mitt nuvarande projekt. Tre robotar, "killa kans". Tänkte gå över med mer gult för att få dem mer skrikiga. Tog bilden från mitt andra forum, därav engelskan.

Bild
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jag gillar dina projekt Björn!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar