1956 Ford Fairlane

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Proosen
Namn: Niclas Proos

Re: 1956 Ford Fairlane

Inlägg av Proosen »

Näe Robin det är de inte!
Traction bars kallas den här varianten, fast den enda skillnaden är väl egentligen utseendet då de här inte ser ut som en stege.
Du har ett skarpt öga min vän, önskar jag hade det också eller om det är mitt minne som sviktar betänkligt! Den där åldern, den börjar ta ut sin rätt tror jag bestämt!?

/Niclas
Proosen

Inlägg av Proosen »

magnusf skrev:Hjälps inte men den här påminner mig om ett av filmhistoriens klassiska mästerverk.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Adve ... d_Fairlane

Hälsningar Magnus
Mr. Rock and Roll Detective
Kommer aldrig att glömma scenen när filmens brallis kommer in och finner honom med präktigt morgonstånd.
"I call him Stanley, the power drill. He gets up half an hour before I do! Roseanne Barr naked! Look, see, gone."

/Niclas
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Proosen skrev:Näe Robin det är de inte!
Traction bars kallas den här varianten, fast den enda skillnaden är väl egentligen utseendet då de här inte ser ut som en stege.
Du har ett skarpt öga min vän, önskar jag hade det också eller om det är mitt minne som sviktar betänkligt! Den där åldern, den börjar ta ut sin rätt tror jag bestämt!?

/Niclas
De är ju så kromblanka och fina och blänker så vackert i mörkret under bilen :-)
Traction bars : nytt begrepp som ska lagras i minnet till nästa gång :D
SwedBear
Namn: Björn Endre

Inlägg av SwedBear »

heh, jag har AMC's 1956 Ford Fairline liggande i bygghögen. Min svärfar har nämligen en sådan bil ("tillhör" min fru) i rosa och jag vill bygga en modell av den. den står på gotland så ska ta lite bilder av den till nyår när vi är där.

Snygg modell du byggt!
Proosen

Inlägg av Proosen »

SwedBear skrev:heh, jag har AMC's 1956 Ford Fairline liggande i bygghögen. Min svärfar har nämligen en sådan bil ("tillhör" min fru) i rosa och jag vill bygga en modell av den. den står på gotland så ska ta lite bilder av den till nyår när vi är där.

Snygg modell du byggt!
Tack!
Ser fram emot en rosa Ford framöver. En sak att fundera på är att faktiskt limma dit dörrarna för att få en schysst passning på dem.
Det är inte klockrent om man säger så.
På min såg allt ut som det skulle och dörrarna passade fint, ända till allt var ihoplimmat, då slutade vänsterdörren att sitta som den skulle och inte ville den komma i något vettigt läge heller.
Knipsade av gångjärnen och limmade dit dörrarna med kristal kleer så gott det gick men fick ändå inte förardörren att ramla helt på plats som den skulle.

Niclas
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

Diggar denna fett, det är bara fälgarna som jag inte tycker hör hemma på bilar äldre än 10 år, men det är ju en smaksak! Måhända att kameran ljuger, men lacken ser snygg ut härifrån, och motorhuven ser ut att sitta som en smäck trots ditt misstycke.

Lätt 9 pluppar utav 10 möjliga.
Live & let dry.
Skriv svar