Jag bygger inte bara svenskt

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ingvar
Namn: Ingvar

Jag bygger inte bara svenskt

Inlägg av Ingvar »

Den här lilla pansarburken lär det ha rullat en av i Nordafrika. Jag har sett en bild och den var helt klart målad i cauntercammo.

Den kallades stridsvagn men hade nog kunnat parkeras i en modern PBV om man bara makade på stolarna lite.

Jag kommer nog att göra ett nytt försök på denna vad tiden lider för det var faktiskt rätt kul.

Bild

Bild

/ Ingvar
Öken-Erik

Re: Jag bygger inte bara svenskt

Inlägg av Öken-Erik »

Now were talking Ingvar!!! :-)
Intressant med en mk IVC, framförallt med tanke på att jag bara sett en eller möjligen två bilder på den i Nordafrika (huvuddelen var Mk IVb, med kupol och vattenkylda Vickers bössor).
Och Mk IVC är den Coolaste varianten i Vickers "light" familjen.
Får jag rekomendera Combat Armour Models kommande Vickers Amfibievagn som nästa projekt?

http://www.perthmilitarymodelling.com/n ... /cams.html

Öken-Erik

CU@C4
Ingvar
Namn: Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Hej Erik, Jag kommer nog att göra ett andra försök på denna. Ökenfendrarna är skratchbyggda, men jag borde tagit bort lådan på bakpansaret samt även snickrat till den extra låda som sitter på vänster bandhylla bak. Jag antar att en sådan fanns även om den inte kan synas på den enda bild jag sett. Vad tror du om märkningen, kan den stämma. Siffror och symboler är tagna från denna enda bild, men färgen?
-Från väster till höger; svart femma på gul ring, gul 52 på röd kvadrat och vit cirkel på grön fyrkant.

Tack Erik,

Öken-Ingvar
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Jag tror du har rätt agn lådan på vä bandhylla.
Nej tyvärr Ingvar, nog inte en siffra rätt! (Förlåt, jag kunde inte låta bli, jag är en dålig människa!).
Svart 5 på gul cirkel kan stämma. 52 känns fel (men då du ser det på bilden så stämmer det säkert) , borde vara 24 el ngt (får kolla senare, är på jobbet nu) Färgen skall vara antingen röd eller grön, får kolla helt enkellt. Den gröna fyrkanten med vit cirkel skall vara röd (det är 7th AD före Ökenråttan hoppade in i cirkeln). Vad gäller triangelns färg så beror det på den övriga märkningen, får alltså återkomma även om detta.

Öken-erik

CU@C4
Skriv svar