Surdegarnas konung eller?

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Surdegarnas konung eller?

Inlägg av Johan i Hok »

Denna gubbe har varit "nästan färdig "i säkert 10- 15 år. Under tiden har den åkt i golvet, bitar försvunnit och allmänt stått som ett dåligt samvete.
Besöket på C4-open och alla snygga figurer i SIG:en fick mig i alla fall att avsluta den!
Tennsoldatens bössa och den tyska hjälmen och fältflaskan kommer från Tamiya. Tillverkaren av tennsoldaten har jag glömt!
Inspirationen kommer från början från kyrkogården i Tofteryd där det finns en amerikansk soldatgrav. Eric Leander stupade i slagen om Hurtgen (47nd armored infantery bataljon) i december 1944. Länk till 5th armored som Erics förband var en del av:
http://www.5ad.org/
Under tiden som gubben stått och samlat damm fick jag också veta att släkt i Amerika som slogs i 42nd Infantery Division under andra världskriget.
m43 uniform är kanske inte riktigt korrekt men jag gillar figuren

Bild

Bild

Bild

Johan i Hok
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Surdegarnas konung eller?

Inlägg av Lennart 12 »

Ser riktigt kyligt ut Johan /Lennart
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: Surdegarnas konung eller?

Inlägg av easy_company »

Ja den ser bra ut, ser myggfritt ut!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Skriv svar