Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Den gamla Monogram byggsatsen Red Baron, skapad av Tom Daniels, gjordes 1968 och 1973 hade den sålts i över 2.000.000 ex, hur många som sålts idag vet jag ej men vet någon så nämn det gärna här, många fler måste det vara. Fick den strax innan jul och blev färdíg denna vecka. Det gröna som speglas i hjälmen är lysrörsljus och jag har redigerat bort mig själv från hjälmen, därför ser den lite konstig ut, men vad gör man inte för konsten. Bilen var ju ingen kopia av en ricktig hot rod, men det byggdes en snarlik lite senare. Kul att bygga den var det i alla fall.
Tyvär så åker jag inte runt på tävlingar, av diverse anledningar. Kul att ni gillar bygget, man kan göra mycket annorlunda byggen av den, låta fantasin sprudla, som många har gjort, den grymmaste såg jag på BUCK i höstas, ett otroligt gött resultat, man ser Red Baron som ett framtidsfordon ala metallica, vem som byggde den vet jag ej.