Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tjusigt och trevligt med en svensk förebild!
Vi hade en stående länge utanför filmsalen på regementet men plötsligt var den väck... inlämnad på museum sa ryktet...
Micke A skrev:Tjusigt och trevligt med en svensk förebild!
Vi hade en stående länge utanför filmsalen på regementet men plötsligt var den väck... inlämnad på museum sa ryktet...
Micke A
Först och främt.. En läcker liten sak! Bra gjort.. Angående Mickes försvunna kanon, kanske den hamnade hos denna "samlare" Se nedan länk!
Tack för kommentarerna, kul att ni tyckte om den. Det blir några till skapelser framöver i samma kamouflage. Respekten för att kunna få till en bra kamouflagekombination har gjort att jag har hållit mig borta från svenskt ww2 tidigare. Kamouflagemålning är så känsligt, blir helhetskänslan fel så blir det ju skit av allt.
Jag håller med om att skinnkuddarna kunde ha blivit bättre men det får räcka nu, det ligger ju fler lådor med modeller i skåpet som ska byggas .
/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
As Sven wrote above --- full pott. This is a great little model. Pity there wasn´t a suitable Swedish soldier to pose beside it .... Erik Åhlstöm has tips on how to convert one to suit. That would add scale and life, and set this off perfectly.
Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
Yes, a figure is a good thought to give some reference to size. A base is not on top of the "to do list" but a single figure that can be used during photo shoots is an appealing ideá
/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh