Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Bara dekalerna kvar i princip och när jag tittar på bilder från Storbritanniens GP för att kolla placeringen av dekaler som kan skilja lite så ser jag att störtbågen ser hög ut. Så jag tittar på bilder av den andra bilen i stallet och ser att den har en högre störtbåge. Så byggsatsen är till Alan jones bil medan jag bygger Clay regazzoni.
Så fram med sågen igen. Tur att jag inte hunnit limma fast överdelen ännu.
Bara säkerhetsbältena var kvar att fixa. Byggsatsen hade en förare med fasgjutna bälten så jag köpte Tamiyas Seat belt set A till den.
Tyvärr är det pappersbälten tryckt på självhäftande etikett så dom ser ganska tråkiga ut. Jag använde dom etsade spännena och köpte en rulle blå satinband på Slöjddetaljer. Den var 3 mm bred vilket var lite för brett så jag undrade hur jag skulle kunna kapa den utan att kanterna repade upp sig. Först försökte jag med att lägga på ett tunt lager superlin på baksidan. Det gick bra att kapa men banden blev för hårda att använda till bälten. Jag provade då Panduros panokitt lim "Quick glue" En sorts vitlim men den känns lite segare och mer användbar i hobbysammanhang. Det fungerade men man måste jobba in limmet ordentligt så att man inte missar någon yta. Då kan det bli några lösa trådar. Bältena ser inte lika grova ut i verkligheten som på bild. Färgen känns också helt rätt tycker jag. Så nu är det bara att plocka dit backspeglar så är den klar.
Fast nu börjar jag bli orolig. Dom två modellerna som jag arbetar på efter denna är resinbyggsatser. Med tanke på vad jag tycker om sånt så börjar man ju bli orolig om 1/48 flyg också ska invadera.
Senast redigerad av Björn B den 13 jan 2014, 20:53, redigerad totalt 1 gånger.