A och S 32 Lansen i 1/72 - S 32C klar! Bilder sid 3

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Re: A och S 32 Lansen i 1/72 - S 32C klar! Bilder sid 3

Inlägg av Niklas »

Den här är helt i min smak, Björn! En hyfsat modern jetkärra, som dessutom är svensk! Kan knappast bli bättre... :)

Måste säga att du gör 32:an rättvisa. Din målning och finish är, som vanligt, utomordentligt bra! En liten fundering bara. Har du vädrat dekalerna nånting? Kan vara bilderna som ljuger, men dom ser väldigt rena och oslitna ut i förhållande till övriga kärran..

Mycket vackert hur som helst!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

En härligt snygg spanings 32:a. Trevligt att se alla detaljer du plockat in och man får titta extra noga för att se att det är 72 skala och inte 48. Trist med att missa vikten i nosen men det är ju lite praktiskt med basplattor också.

Den pryder sin plats i vilket vitrinskåp som helst. Snyggt jobbat tycker jag.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Tack för alla positiva kommentarer!

Anders: Det stämmer, luftintagen är rätt trixiga att få till, ett jädrans slipande och spacklande är det. Inte är det helt korrekta heller, "plattan" sitter egentligen lite för långt ner. Allt toppas av spaningsnosdelen som dels är svår att få att passa, dels inte är alltför lättslipad då den är i genomskinlig plast. Egentligen är jag lite förvånad att jag lyckades få bort skarven, det trodde jag inte ens själv att jag skulle lyckas med...

Niklas: Ja, egentligen borde det vara så. Men på de bilder jag tittade på, ser märkena inte så värst väderbitna ut. Märket på bakkroppen byttes ju ut på flera individer eftersom det löstes upp av läckande olja från luftbromsarna (tror jag). Inte heller märket på vingarna ser särskilt väderbitet ut - men det är svårt att avgöra på svartvita bilder. Hursomhelst lät jag bli, men efter visst övervägande.

Dock ser de något skarpare ut på bilderna än i verkligheten, blixten ger lite väl mycket lyster åt det blå. I verkligheten ger ett tjockt lager mattlack en känsla åt det väderbitna hållet. Men vad sjutton, jag kan ju ha fel. De kanske var hur urblekta som helst. :)
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Har du utgått efter bilder tror jag du är helt rätt på det! Sen är det nog som du säger också, kameran/blixten gör att bilderna ljuger lite grann också. Jag känner igen det från några gånger när jag fotat själv... :)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Skriv svar