Tack för alla positiva kommentarer!
Anders: Det stämmer, luftintagen är rätt trixiga att få till, ett jädrans slipande och spacklande är det. Inte är det helt korrekta heller, "plattan" sitter egentligen lite för långt ner. Allt toppas av spaningsnosdelen som dels är svår att få att passa, dels inte är alltför lättslipad då den är i genomskinlig plast. Egentligen är jag lite förvånad att jag lyckades få bort skarven, det trodde jag inte ens själv att jag skulle lyckas med...
Niklas: Ja, egentligen borde det vara så. Men på de bilder jag tittade på, ser märkena inte så värst väderbitna ut. Märket på bakkroppen byttes ju ut på flera individer eftersom det löstes upp av läckande olja från luftbromsarna (tror jag). Inte heller märket på vingarna ser särskilt väderbitet ut - men det är svårt att avgöra på svartvita bilder. Hursomhelst lät jag bli, men efter visst övervägande.
Dock ser de något skarpare ut på bilderna än i verkligheten, blixten ger lite väl mycket lyster åt det blå. I verkligheten ger ett tjockt lager mattlack en känsla åt det väderbitna hållet. Men vad sjutton, jag kan ju ha fel. De kanske var hur urblekta som helst.