En Albatros på G

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Re: En Albatros på G

Inlägg av LarsaQ »

Sådär ja, nu är kaffe på och ett par bilder är laddade från kameran. Så kan det se ut om man vänder duon, men fasen vet. Jag får ta en mig en riktigt funderare på detta.
Bild

Bild

Bild

Sicken tur att inga gubbar är på plats med lim :lol: :lol: :lol: .
Bätrte eller sämre

LarsaQ
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Tror mer på "efter flygningen" än "innan". Alla verkar ju vara avslappnade och på gott humör. Har rätt lätt att tänka mig att alla var mer allvarliga och spända inför en flygning än efter.

Det jag tyckte om med det andra montaget var att man "mötte" människorna i bilden vilket gav mer liv. I detta ser man dem bakifrån eller från sidan. Skall man se dem framifrån så är flygplanet i vägen...

Mvh. Andre

Ps.
Flygarhuvan? Var är den? Skulle ju kunna vara något för kopralen med fallskärmen att hålla i? *ler*
Vill minnas någon scen ur någon gammal flygarfilm (Richthofen?) där piloten hoppar ur planet och direkt byter flygarhuva mot uniformsmössa på vägen till mässen...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Andre B. skrev:Tror mer på "efter flygningen" än "innan". Alla verkar ju vara avslappnade och på gott humör. Har rätt lätt att tänka mig att alla var mer allvarliga och spända inför en flygning än efter.

Det jag tyckte om med det andra montaget var att man "mötte" människorna i bilden vilket gav mer liv. I detta ser man dem bakifrån eller från sidan. Skall man se dem framifrån så är flygplanet i vägen...

Mvh. Andre

Ps.
Flygarhuvan? Var är den? Skulle ju kunna vara något för kopralen med fallskärmen att hålla i? *ler*
Vill minnas någon scen ur någon gammal flygarfilm (Richthofen?) där piloten hoppar ur planet och direkt byter flygarhuva mot uniformsmössa på vägen till mässen...
Tjenis
Luvan ligger på målarbordet, plockade inte med den vid fotot tillfället. Din tanke är ju en bra sådan så jag får tacka för tipset. Mike Good gjorde denna grej på Billy Bishop figuren.
Bild

Ska fundera,tackar

LarsaQ
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

Prova att ställa dem närmare vingen och vända mer mot han med fallskärmen.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Sten Ekedahl skrev:Prova att ställa dem närmare vingen och vända mer mot han med fallskärmen.
Jepp det blir bra Sten, hittade orginalbilden efter letande, Dock är gubbsen plåtade mot en Dr1:a men det får man ju leva med.
Bild

Inga bilder nu eftersom allt är nedplockat och ska med till museet idag, därefter ska det målas klart så jag kan ta mig an Monogramutmaningen.
Apparet id etiam caeco
LarsaQ
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Lite nyfiket måste jag ändå fråga... ...tar han av sig eller på sig overallen? *s*

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Andre B. skrev:Lite nyfiket måste jag ändå fråga... ...tar han av sig eller på sig overallen? *s*

Mvh. Andre
Jäkla bra fråga, har ingen aning så din uppfattning är nog den som gäller för dig, jag tror nog att den ska på men det är min tolkning eftersom fallskärmen är packad så får jag histiorien att gå ihop med. Jag fick nog med knapp nöd godkänt av de ditresta på musset idag iaf.
LarsaQ
Skriv svar