Efter att tvåmotorviggen visualiserats hade jag ytterligare en vision jag ville förverkliga.
Efter att WW2 avslutats var det några få jaktplansklassiker som blev kvar i tjänst. Antar att det helt enkelt var för att de fortfarande var bra nog.
Klassiker 1:
Spitfire "med många bokstäver efter" och en Griffonmotor i nosen. Nice.


Klassiker 2:
Mustang modell D. En huv man känner igen på håll. Vacker som få.

Klassiker 3:
Vought F4U Corsair med sin speciella vingprofil.

Har inte också ni grubblat på hur det skulle se ut om dessa komponenter fick förenas?
Möjligen skulle P51 tappa i räckvidd med en större motor och mindre hal vinge men det struntar vi i nu.
Enligt mig skulle det se ut såhär:

Förutom att visualisera formen har jag på denna även börjat spruta Vallejo istället för Humbrol samt misslyckats med dekalerna.
Nu ska det vädras lite mer, detaljfixas, och sedan får det vara bra.
Första uppvisningen blir på IPMS Östergötlands möte nästa söndag.
I mån av plats kan det även bli en tur till 08-Open.
Vad ska man ge sig på nu tro, lite sugen på en nylandad, på håret hemkommen, sönderskjuten B17-fästning....
mvh
Håkan F