Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
"Augsburg Eagle" är ju en ganska trött klyscha men den här maskinen hittades faktiskt just där av amerikanska trupper i slutet av kriget... Den förevigades på en ganska välkänd färgbild ståendes på nosen så någon kanske känner igen...
Målad med Xtracrylix och vädrad med airbrush, silverpenna och lite wash.
Stort tack till JeJe som sålde denna påbörjad med allt skitgöra fixat - allt var bortaget från gjutstammarna och uppsnyggat och klart, dessutom var de flesta insjunkna detaljer fixade plus att cockpit hade fått lite snygga extradetaljer. Räddade verkligen min inspiration som var på botten efter att ha brottats med ICM's P-51... Tack!
DET DÄR ÄR EN 109 I MIN SMAK (ursäkta att jag skriker...). Jag gillar hela looken på den och kamot är VÄLDIGT snyggt målat! Och så lite lagom "använd" (inte "sliten", bara "använd" ) !
Tackar för kommentarerna, skalan är 1/32, Hasegawas G-14 som alltid funkar så länge man byter ut spinnern... Maskinen i fråga var förmodligen en G-6 men G-14 är inte heller omöjligt.
Har märkt att jag mer och mer tittar på flygarna här på forumet och en del tilltalar verkligen mig. Denna är en av dem. Stilren, snyggt målad.
Inspirerande och kul att kolla på