Många andra projekt kom emellan, men nu har jag slutligen tagit mig i kragen och fixat till det sista på den här, lite otursförföljda, kärran.
Hm. Värst vad bilderna blev stora. De har gjort om Photobucket, verkar som om storleken ändrats.
Otur med tanke på de problem jag haft med kass primer och Eurodecals usla Ö68-rutor. Trodde ju att jag hittat en lösning genom att köra Airfixrutorna under och sedan lägga Eurodecals över. Funkade bra tills de först silvrade, sedan började ramla loss, efter lacken. Så det blev till att peta bort dem och sätta dit nya, där all genomskinlig film runt dem skars bort. Nu verkar de sitta fast i alla fall.
Till råga på allt lyckades jag slarva bort FOD-luckorna när allt var klart. Bara att börja om och göra nya.
Så med tanke på allt detta är jag nöjd. Maestros etsark är riktigt bra, rekommenderas verkligen! Att peta in en resincockpit i det här lilla utrymmet märks nästan inte, så etset är fullt tillräckligt i mina ögon. Dessutom följer det med delar för detaljering av huvens insida och, inte minst, backspeglarna.
Tja, så mycket mer är det väl inte att säga. Några kablar på ställen, sedan var allt klart!
Åsså några fler bilder...
Stort tack - som alltid när det gäller 35:or - till Drakmäster kyrkis för tips om bra förbild och inspiration!