På byggbordet: ett par tyskar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

På byggbordet: ett par tyskar

Inlägg av TomasJ »

Här kommer mera

Jag är ingen van byggare av tyskt andravärldskrigspansar så ni bättre vetande får gärna komma med synpunkter. :-)
Här är iallafall en Panther G från Dragon och en Tiger 1 från Tamiya.

Dragon Panther G
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Tamiya Tiger 1
Bild

Bild

Bild

På återseende
/Tomas
Micke A

Re: På byggbordet: ett par tyskar

Inlägg av Micke A »

Vafalls??? Har fabriken i Hjo fått ny ägare och ändrat produktionen? ;)

Bra byggda men jag skulle vilja ha nåt som bryter upp det hela. Nån del el annat i avvikande färg.

G Panthern har fått en bra vädring och även Tigern fast den ser lite mer monoton ut.

Är det 1/35?

Micke A
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jag gillar verkligen Tigern! Den är jag helt överens med!
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

Snyggt! Gillar nog också Tigern bäst av dessa två. Kanske lite monoton som Micke nämner men å andra sidan så är den grå :) Kanske en detalj av något slag som sticker ut bara... en persedel som inte är grå, lövkammo-kvist i grönt... nått sånt kanske.
Chrille
Namn: Christer Andersson

Inlägg av Chrille »

Hin Håle vad snygga, men Tigern är min favorit.
Vir prudens non contra ventum mingit. Visa män urinerar inte i motvind.
Pyret

Inlägg av Pyret »

Banden på vagnarna är exemplariska! Bra jobbat med vädringen på dessa och generellt sett även på vagnarna. Bra byggt, snyggt vädrat!
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

Inlägg av TomasJ »

Produktionen återställs inom kort Micke, jag lovar... ;-)

Ja, jag kan hålla med om att särskilt Tigern (och även några av mina övriga alster) ser lite platt ut i enfärgskamoflaget. Ändå har jag målat om Tigern en gång för att den såg ännu plattare ut tidigare. Figurer använder jag bara på några av mina modeller (jag tycker att mina figurmålartalanger tenderar att sänka helhetsintrycket på mina byggen) :-).
Accessoarer däremot skulle funka, det får jag nog testa. Jag bygger mest sovjetisk pansar och de har inte särskilt mycket personlig utrustning på sig så den lösningen har jag inte tänkt på.

Tack för tipsen alla
/Tomas
Skriv svar