Bygger vi inga Thunderbolts?
Har några stycken rätt trevliga modeller från Revell, Academy och Johan. Tamiya har gett ut en rätt fin med. Sedan har Italeri gett ut en som man nog bör undvika (tror jag har en). Man bör nog ha byggt en Heller bara för att det är en Heller!
Revell, Academy och Tamiya är nog några av de trevligaste modeller som finns att bygga. I det närmaste helt spackelfria och med en fantastisk passform. Men är Academy's dekaler är nog inte helt enkla. Revell's utgåva har gjutits upp flitigt med rätt mycket gjutskägg idag som följd men ändå rätt fin att bygga.
Att slå ihop en Heller med en Italeri är nog en trevlig utmaning för de ödmjuka annars...
Motorerna är roliga att bygga med. En samling motorer från Italeri, Academy, Revell och någon mer. Tror faktiskt den bästa är från Italeri (längst upp till vänster).
Revell, Academy i mitten och Revell igen...
Mustang gånger sex...
Re: Mustang gånger sex...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

-
- Namn: Lennart Alvhult
Razorback i byggverkstan" ser fina ut Andre. Ett maffgigt flygplan som jag byggt några i 1/48 .
//Lennart
//Lennart
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Obegripligt och dessutom min favoritfågel från WWII...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
- Namn: Lennart Alvhult
Fanns ju dessutom i en uppsjö av märknings / målnings alternativ.
//Lennart
//Lennart
-
- Namn: Ragnar Hedlund
Som av en händelse har jag också börjat bygga två T-bolts (har vi nån slags jedi-mind link??)...eftersom jag egentligen ville göra det enkelt för mig den här gången är båda från Tamiya. Men för att (förstås) ändå göra det lite svårare ska det också bli en tredje lite mer ovanlig "Jug" som kommer att inbegripa shortrun, kitbashing mm:-)
Onwards, upwards! / Ragnar H
Skit också Ragnar, jag hade en gång en High Planes P-47N som hade passat dig mycket bättre! Tyvärr är den avyttrad annars hade du fått den
...
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Snygga byggen,
Jag kan se skönhet i både Mustanger (från D och framåt) och Thunderbolts, de första eleganta de andra mer av brutal urkraft. "Design for purpose" vilket tydligt avspeglar sig i linjerna.
/Ingvar
Jag kan se skönhet i både Mustanger (från D och framåt) och Thunderbolts, de första eleganta de andra mer av brutal urkraft. "Design for purpose" vilket tydligt avspeglar sig i linjerna.
/Ingvar
Tack alla!
Håller med dig Ingvar. Mustangen lite av en sportvagn där Thunderbolten utstrålar brutal urkraft ala caterpiller.
Ja, Magnus P-47N är en häftig kärra. Synd att de som finns att bygga är "utmaningar" som nästan kan matcha Spitfire's av ett visst fabrikat. Har haft funderingar på att konvertera en Tamiya eller Revell. Lite synd bara att inga "N" kom till Europa.
Vi får kanske upprätta en "Thunderbolt Tråd" Ragnar? En uppsamlingstråd för det vi har börjat bygga eller har obyggt.
Oj, Lennart. Märkningsalternativen är definitivt fler än byggda Thunderbolts!
Vänligast / Andre

Håller med dig Ingvar. Mustangen lite av en sportvagn där Thunderbolten utstrålar brutal urkraft ala caterpiller.
Ja, Magnus P-47N är en häftig kärra. Synd att de som finns att bygga är "utmaningar" som nästan kan matcha Spitfire's av ett visst fabrikat. Har haft funderingar på att konvertera en Tamiya eller Revell. Lite synd bara att inga "N" kom till Europa.
Vi får kanske upprätta en "Thunderbolt Tråd" Ragnar? En uppsamlingstråd för det vi har börjat bygga eller har obyggt.

Oj, Lennart. Märkningsalternativen är definitivt fler än byggda Thunderbolts!

Vänligast / Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...