Ventura: RAAF Spitfire Mk XIII

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Spad16
Namn: Neil Crawford

Re: Ventura: RAAF Spitfire Mk XIII

Inlägg av Spad16 »

Den jag bygger var felmålat på förband, men där har Ventura gjort rätt och skickat med fel dekaler, om man säger så!
/Neil
Jakob L

Inlägg av Jakob L »

IMG_5496.jpeg
IMG_5496.jpeg (2.93 MiB) Visad 3112 gånger
Hej! Bygget går framåt, får bli en bättre bild senare. Har köpt lite nya Vallejo metal color (wow vad bra de var) och washes för att steppa upp mitt game. Det är penselmålat så jag försöker göra det mesta med det. Tack Magnus för snygga dekaler!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jakob! Prydligt penselmålat och fina färger!

Hälsningar

Magnus
Anders
Namn: Anders Nowotny

Inlägg av Anders »

En kanonfin Ventura till på gång, det måste ju nästan bli rekord när vi räknar ihop alla till slut tack vare Magnus den givmilde :D
Jakob L

Inlägg av Jakob L »

image.jpg
image.jpg (1.92 MiB) Visad 2365 gånger
Anmälde Venturan till Open 2.0, kommer några andra? Testar första dekalen med Vallejos decal softener. Inget hände och en matt hinna ligger kvar. Verkar värdelöst?
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Är det en Ventura-dekal eller en Eduard-dekal?

Den matta hinnan borde du kunna gnugga bort med en näsduk doppad i vatten, annars kan man ibland också lacka över det och det försvinner.

Eduards dekaler funkar bra med Micro Set och Micro Sol. Set och Sol har funnits i evigheter men det är fortfarande de jag kommer bäst överens med.

Jag blev ju inte klar med min i tid men jag tror det kommer ett gäng andra!

Hälsningar

Magnus
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Var det inte så att tidsutrymmet för att få ihop våra Venturor var ställd på "Härifrån och till evigheten!"...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Jakob L

Inlägg av Jakob L »

IMG_6087.jpeg
IMG_6087.jpeg (2.38 MiB) Visad 1706 gånger
IMG_6088.jpeg
IMG_6088.jpeg (1.58 MiB) Visad 1706 gånger
IMG_6093.jpeg
IMG_6093.jpeg (2.24 MiB) Visad 1706 gånger
IMG_6089.jpeg
IMG_6089.jpeg (1.92 MiB) Visad 1706 gånger
IMG_6097.jpeg
IMG_6097.jpeg (2.11 MiB) Visad 1706 gånger
Nu är jag i mål! Tack för modellen och dekalerna och supporten! Ska ta några bättre bilder imorgon på Open. Over and out!
Ingvar
Namn: Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Innehållet i den här tråden är helt i min stil, -att försöka bygga något snyggt av något som verkar omöjligt när man öppnar lådan/påsen. Underbara alster.
Modellbygge är ju egentligen ett sätt att slå ihjäl tid. En billig modell som tar månader att få ihop blir ju väldigt mycket tid vid byggbordet för en mycket liten peng, i.e. more buck for the money :) Jo, resultatet räknas ju, det är ju det som är målsättningen när man börjar bygga. Man har en idé om hur man vill att slutresultatet skall bli. Jag blir alltid mer imponerad av de som åstadkommer snygga resultat av gamla svårbyggda modeller.

Snygga resultat av alla som deltagit i denna roliga utmaning.

/Ingvar
Skriv svar