Den jag bygger var felmålat på förband, men där har Ventura gjort rätt och skickat med fel dekaler, om man säger så!
/Neil
Ventura: RAAF Spitfire Mk XIII
Re: Ventura: RAAF Spitfire Mk XIII
Hej! Bygget går framåt, får bli en bättre bild senare. Har köpt lite nya Vallejo metal color (wow vad bra de var) och washes för att steppa upp mitt game. Det är penselmålat så jag försöker göra det mesta med det. Tack Magnus för snygga dekaler!
Jakob! Prydligt penselmålat och fina färger!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
En kanonfin Ventura till på gång, det måste ju nästan bli rekord när vi räknar ihop alla till slut tack vare Magnus den givmilde 

Anmälde Venturan till Open 2.0, kommer några andra? Testar första dekalen med Vallejos decal softener. Inget hände och en matt hinna ligger kvar. Verkar värdelöst?
Är det en Ventura-dekal eller en Eduard-dekal?
Den matta hinnan borde du kunna gnugga bort med en näsduk doppad i vatten, annars kan man ibland också lacka över det och det försvinner.
Eduards dekaler funkar bra med Micro Set och Micro Sol. Set och Sol har funnits i evigheter men det är fortfarande de jag kommer bäst överens med.
Jag blev ju inte klar med min i tid men jag tror det kommer ett gäng andra!
Hälsningar
Magnus
Den matta hinnan borde du kunna gnugga bort med en näsduk doppad i vatten, annars kan man ibland också lacka över det och det försvinner.
Eduards dekaler funkar bra med Micro Set och Micro Sol. Set och Sol har funnits i evigheter men det är fortfarande de jag kommer bäst överens med.
Jag blev ju inte klar med min i tid men jag tror det kommer ett gäng andra!
Hälsningar
Magnus
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Var det inte så att tidsutrymmet för att få ihop våra Venturor var ställd på "Härifrån och till evigheten!"...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
Nu är jag i mål! Tack för modellen och dekalerna och supporten! Ska ta några bättre bilder imorgon på Open. Over and out!
Innehållet i den här tråden är helt i min stil, -att försöka bygga något snyggt av något som verkar omöjligt när man öppnar lådan/påsen. Underbara alster.
Modellbygge är ju egentligen ett sätt att slå ihjäl tid. En billig modell som tar månader att få ihop blir ju väldigt mycket tid vid byggbordet för en mycket liten peng, i.e. more buck for the money
Jo, resultatet räknas ju, det är ju det som är målsättningen när man börjar bygga. Man har en idé om hur man vill att slutresultatet skall bli. Jag blir alltid mer imponerad av de som åstadkommer snygga resultat av gamla svårbyggda modeller.
Snygga resultat av alla som deltagit i denna roliga utmaning.
/Ingvar
Modellbygge är ju egentligen ett sätt att slå ihjäl tid. En billig modell som tar månader att få ihop blir ju väldigt mycket tid vid byggbordet för en mycket liten peng, i.e. more buck for the money

Snygga resultat av alla som deltagit i denna roliga utmaning.
/Ingvar