Ventura: Projekt S31 Spitfire Mk XIX
Ventura: Projekt S31 Spitfire Mk XIX
Gör en mjukstart med detta bygge. Tyvärr fattades delar till denna byggsats bl.a avgasrör, propeller, landningsställ och det borde vara något att fästa stolen i. Jag kommer att plocka delar från en Academy Mk XIV byggsats och kopiera inredningen från en Airfix Mk XIX.
Limmade motorhuvarna på vardera kroppshalvorna idag. Jag upplever att plasten är ganska lätt att slipa och fila i trots allt.
Göran
Limmade motorhuvarna på vardera kroppshalvorna idag. Jag upplever att plasten är ganska lätt att slipa och fila i trots allt.
Göran
Paint it black ! 

Re: Ventura: Projekt S31 Spitfire Mk XIX
Göran! Beklagar de saknade delarna! Jag kan erbjuda vitmetallställ och avgasrör från de som tog över Ventura-formarna men propellern fattar jag inte var den tagit vägen. Jag har inget minne av att ha varit i lådorna och plundrat (finns ingen jätteanledning att göra det, det är inte så att man direkt behöver använda dem för att uppgradera sin Tamiya-modell...).
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Jag har denna också liggandes, i den är bladen med som vitmetall delar, fast spinnern borde funnits. Och, ja alla inredningsdetaljer som är med som standard i Ventura satserna finns på din bild
ibland finns en styrspak med i metall förståss.
Lycka till med ditt bygge //Anders

Lycka till med ditt bygge //Anders
Ingen fara Magnus, jag kan använda delarna från Academy Spitten.
Tack Anders. Jag hittade spinnern, den gömde sig i påsen.
Göran
Tack Anders. Jag hittade spinnern, den gömde sig i påsen.
Göran
Paint it black ! 

Liten uppdatering på inrednings pysslet.
Min 78 var också på gång att torka men lite Nitor terpentin gjorde susen! Göran
Har precis målat med Humbrol 78 (5 delar färg 78- 1 del vit för att det inte ska bli för mörkt gröngrå).Min 78 var också på gång att torka men lite Nitor terpentin gjorde susen! Göran
Paint it black ! 

Snyggt och prydlig.
/Neil
/Neil
Tack Neil, ber om ursäkt för det sen svaret.
Detaljeringen i förarplatsen börjar bli färdig med bälten o.s.v. Har märkt att en slipmaskin är väldigt bra att ha vid detta bygge. Jag limmade övervingarna innan undervingen och det blev faktiskt bra men jag får justera lite och få till dihedralen lite bättre.
Har tagit upp kameraöppningarna under flygkroppen. Det var inte markerat alls på gjutningen så det har Ventura missat totalt. Nu har jag inte byggbeskrivningen för Mk XIX versionen det kanske visas på den. Göran
Detaljeringen i förarplatsen börjar bli färdig med bälten o.s.v. Har märkt att en slipmaskin är väldigt bra att ha vid detta bygge. Jag limmade övervingarna innan undervingen och det blev faktiskt bra men jag får justera lite och få till dihedralen lite bättre.
Har tagit upp kameraöppningarna under flygkroppen. Det var inte markerat alls på gjutningen så det har Ventura missat totalt. Nu har jag inte byggbeskrivningen för Mk XIX versionen det kanske visas på den. Göran
Paint it black ! 

Gillar "Friskt vågat hälften vunnet" attityden. Nu vill vi se hur underdelen av vingen passade! 
Mvh. André

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Hej igen!
Var ett tag sedan då jag drabbades av byggtorka över helgerna. Har kommit igång så smått genom att bygga på en bilbyggsats ett tag.
Ja, André här kommer några bilder på hur långt jag kommit. Undervingen passar riktigt bra men jag fick trimma lite på ändarna och vid flapsen. Har spacklat lite här och där och målade med pensel för att se missarna. Ser att det behövs slipas och justeras med mer spackel på några ställen.
Göran
Var ett tag sedan då jag drabbades av byggtorka över helgerna. Har kommit igång så smått genom att bygga på en bilbyggsats ett tag.
Ja, André här kommer några bilder på hur långt jag kommit. Undervingen passar riktigt bra men jag fick trimma lite på ändarna och vid flapsen. Har spacklat lite här och där och målade med pensel för att se missarna. Ser att det behövs slipas och justeras med mer spackel på några ställen.
Göran
Paint it black ! 

Det där ser ju helt fantastiskt ut. Nästan lika bra som en eduard! 
Mvh. André

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...