Annorlunda typ av modell skapande
-
- Namn: Lennart Alvhult
Annorlunda typ av modell skapande
Min fru sysslar med någonting som heter Amigurami. Man virkar alltså . Hon har gjort massa olika mycket fina fugurer av djur, m.m. Så frågade jag om hon kunde göra mig en Drake, jo jag gillar Drakar" Hon fixade ett mönster från nätet, och två månader senare så är den nästan klar. Fattas några detaljer på huvudet. Ett fint och petigt hantverk i vilket fall, och det är ju en form av modell också tycker jag.
//Lennart
//Lennart
- Bilagor
-
- 05.jpg (163.72 KiB) Visad 6015 gånger
-
- 04.jpg (104.78 KiB) Visad 6015 gånger
-
- 03.jpg (123.07 KiB) Visad 6015 gånger
-
- 02.jpg (114.25 KiB) Visad 6015 gånger
-
- 01.jpg (92.62 KiB) Visad 6015 gånger
-
- 06.jpg (140.21 KiB) Visad 6015 gånger
Re: Annorlunda typ av modell skapande
Superb! Får jag föreslå att vi döper honom till Lennart
!
Jag har en virkande dotter här hemma, ska tipsa henne. Det ser inte helt trivialt ut att få till. Är den helt "självbärande" eller finns det någon ståltråd eller något liknande invirkad?
Trevlig helg!
Magnus

Jag har en virkande dotter här hemma, ska tipsa henne. Det ser inte helt trivialt ut att få till. Är den helt "självbärande" eller finns det någon ståltråd eller något liknande invirkad?
Trevlig helg!
Magnus
Cool grej. Skulle kunna bli ett annorlunda gosedjur i fantasyrollspelskretsar.
/G
Suveränt, hälsa o tacka till en lyckad Drake, fast den ser ju väldigt snäll ut
-
Lotta hälsar och tackar för era glada och positiva kommentarer. Vi kör väl på det namnet då Magnuus , även om jag personligen tycker det låter mesigt" tamt , på en Drake .
Han ser elakare ut nu med två spröt , eller vad det är på skallen.
Mönstret är på 60 sidor Magnus, och jag har försökt förstå vad det handlar om, men det är ingenting för oss som är vana vid vanliga modeller. Smygmaskar, luft maskar, och stolpskott, eller nåt sånt,stöter vi nog aldrig på. Men i hennes hobby så dyker det upp hela tiden.
Mönstret finns att köpa här Magnus. etsy.com/shop/howtoloomyourdragon
Man stoppar varje del med någon form av bomull? Den tillverkas i olika delar,Och så har hon sytt in en metalltråd i famkanten på vingarna.
//Lennart
Han ser elakare ut nu med två spröt , eller vad det är på skallen.
Mönstret är på 60 sidor Magnus, och jag har försökt förstå vad det handlar om, men det är ingenting för oss som är vana vid vanliga modeller. Smygmaskar, luft maskar, och stolpskott, eller nåt sånt,stöter vi nog aldrig på. Men i hennes hobby så dyker det upp hela tiden.
Mönstret finns att köpa här Magnus. etsy.com/shop/howtoloomyourdragon
Man stoppar varje del med någon form av bomull? Den tillverkas i olika delar,Och så har hon sytt in en metalltråd i famkanten på vingarna.
//Lennart
ok vi lägger väl till --den förskräckliga--Lennart 12 skrev: ↑10 jan 2025, 17:21 även om jag personligen tycker det låter mesigt" tamt , på en Drake .

-
Ha ha ha,det köper jag
Nu är den färdig i alla fall.
//Lennart

Nu är den färdig i alla fall.
//Lennart
- Bilagor
-
- 02.jpg (118.88 KiB) Visad 5879 gånger
-
Kul och snyggt resultat.
Instruktion på 60 sidor! Jag tycker att det blir jobbigt när byggbeskrivningen är på mer sidor än fem. Att bygga plastmodeller verkar enkelt jämfört med det där.
Anders E
Instruktion på 60 sidor! Jag tycker att det blir jobbigt när byggbeskrivningen är på mer sidor än fem. Att bygga plastmodeller verkar enkelt jämfört med det där.
Anders E
-
Thats impressive. Nice job Mrs. Alvhult. 

Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/