3D Printad Saab 340 AEW&C

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
JonathanRL
Namn: Jonathan Lundkvist
Kontakt:

3D Printad Saab 340 AEW&C

Inlägg av JonathanRL »

Saab 340 AEW&C
3D Printad; 1:72
Ukrainska Flygvapnet 01

Intressant projekt som inte nådde hela vägen fram; var kanske inte beredd på vissa av projektets utmaningar. Dock helt nöjd med resultatet och blir en fin pjäs på hyllan.

Lärdomar:

* Jag försökte applicera en wash för att fylla panellinjer på vingar och fenor. Det gick dåligt. Jag tycker inte jag någonsin fick bort vissa av färgskiftningarna (som orginalet inte har) trots lacknafta och ett helt nytt lager färg.

* Dekalerna var av en sort jag inte använt tidigare där underlaget var mycket större yta. Jag borde klippt ner dem mer så det finns mindre genomskinlig yta som kontrasterar med modellen. De syns iofs mer i blixtljuset från kameran så inte världens största problem men "jag vet att det finns där" så att säga.
323A0330-Enhanced-NR.JPG
323A0330-Enhanced-NR.JPG (6.61 MiB) Visad 2554 gånger
aln63
Namn: Anders Lindgren

Re: 3D Printad Saab 340 AEW&C

Inlägg av aln63 »

Intressant bygge/print. Hur har du fått tag på 3D-modellen? Har du gjort den själv eller hittat den på nätet?
Mvh
Anders
JonathanRL
Kontakt:

Inlägg av JonathanRL »

Den är inköpt härifrån: https://cults3d.com/en/3d-model/game/saab-340-aew-c
Printen gjordes i PLA av en vän.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jonathan! Jag förstår vad du menar men det behöver inte bli perfekt för att det ska uppskattas ändå, speciellt med en sådan förebild!

Hälsningar

Magnus
JonathanRL
Kontakt:

Inlägg av JonathanRL »

Jag kommer alltid vara min värsta kritiker; något jag är okey med eftersom det ofta driver vad jag vill lära mig härnäst.
Anders
Namn: Anders Nowotny

Inlägg av Anders »

3D är nog en grej som kommer att bli mer och mer närvarande i vår hobby med, är väl jättekul att kunna ge sig på object som inte bara är mainstreem.

Gillar din Saab, snyggt med Ukrainsk märkning, jag har fortfarande den gamla vacusatsen från Korikit liggandes, det var ju det enda som var tillgängligt då på 90 talet. Tyvärr blir den nog liggandes i "Nostalgihyllan"
Skriv svar