Flygplanet som helhet.
Pilotfiguren jämte flygplanet (tillfällig, då jag har beställt ett trefigurset i 1:32 ifrån ICM tillsammans med nya huvuden), vann jag faktiskt silver med 2023 i Ihmeellinen Pieni Maalima i Espoo, och den målade jag ursprungligen just för min färdiga MT-473.
Kanske jag överdrev oljespåret bakom oljekylaren, men jag fick med den detaljen i alla fall.
Messerschmitt Bf 109G-6 Revell 1:32 - MT-473 - Klart!
Re: Messerschmitt Bf 109G-6 Revell 1:32 - MT-473 - Klart!
Jag lyckades få med ALLA stenciler på finska ifrån Kuivalainens dekalark samt även all flygkroppssementnumrering ifrån fabriken, där varje enskild dekal är ca 1 mm hög och måste fösas på plats med hjälp av en tandpetare.
Mycket av arbetstiden la jag ner på just pilotens arbetsplats.
Staget som håller uppe kabinhuven är gjort av grå metalltråd, som jag skrapade lite lätt med kniven efter att den röda färgen hade torkat.
Mycket av arbetstiden la jag ner på just pilotens arbetsplats.
Staget som håller uppe kabinhuven är gjort av grå metalltråd, som jag skrapade lite lätt med kniven efter att den röda färgen hade torkat.
Re: Messerschmitt Bf 109G-6 Revell 1:32 - MT-473 - Klart!
De enda tyskspråkiga stenciler jag valde att behålla var Zu-märkningarna för luckorna samt dekalerna för landningsställsbenen.
Allt annat är på finska.
De blygsamma nedskjutningsmarkeringarna längst upp på sidorodret betyder för min egen del bara att det andra försöket att bygga MT-473 slutligen blev mycket lyckat.
Tack ni som har läst byggtråden!
Och tack för all positiv feedback. Energin för modellbygget har kommit tillbaka och de två kommande projekten är redan framplockade.
Vänligen, Morgan
Allt annat är på finska.
De blygsamma nedskjutningsmarkeringarna längst upp på sidorodret betyder för min egen del bara att det andra försöket att bygga MT-473 slutligen blev mycket lyckat.
Tack ni som har läst byggtråden!
Och tack för all positiv feedback. Energin för modellbygget har kommit tillbaka och de två kommande projekten är redan framplockade.
Vänligen, Morgan