Tarangus 1/72 JA 37 Viggen - Klar!
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: Tarangus 1/72 JA 37 Viggen - Klar!
Vackert som vanligt Herr Fransson , och med en Viggen blir det dubbelt så vackert . En liten invändning har jag, tycker att dikena" i fälltanken ser en aning för djupa ut, men en petitess" egentligen . Jättesnyggt //Lennart
Riktigt läcker! En vädring i vanlig Fransson-anda. Jag kan bara hålla med om att det ser ut som ett 48-bygge, vilket kan ses som beröm både till Tarangus/Special Hobby som gjort en riktigt vass byggsats och dig för ett mycket skickligt hantverk! Jag längtar redan till att få se den i verkligheten.
/Gabriel
/Gabriel
-
Den blev väldigt fin!
Gillar särskilt den camomålade bakdelen.
Anders E
Gillar särskilt den camomålade bakdelen.
Anders E
-
- Kontakt:
Tack alla! 
Lennart: Att panellinjena ser djupa ut på tanken är nog mest ett gott betyg åt modellens panellinjer i övrigt som är riktigt fina - de gör att modellen ser större ut på bilderna än den faktiskt är. De är inte särskilt djupa för att vara i 1/72. Men det kan nog stämma att de sticker ut lite.

Lennart: Att panellinjena ser djupa ut på tanken är nog mest ett gott betyg åt modellens panellinjer i övrigt som är riktigt fina - de gör att modellen ser större ut på bilderna än den faktiskt är. De är inte särskilt djupa för att vara i 1/72. Men det kan nog stämma att de sticker ut lite.
Björn! Sen på den här bollen men bättre sent än aldrig. Det var något speciellt med Viggen... Snyggt fångad look och kul med den avvikande stjärtkonen! Jag är sugen på en lövhög men det får nog vänta ett tag till...
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Jag minns att jag såg bilder på just det här exemplaret från tidigt 2000-tal och undrade när någon skulle bygga den. Nu är det gjort och den ser fantastisk ut!
Var denna maskin tillhörande F 17 runt 2001-2002 eller var det en FC maskin? Man provade de nya Di modifieringen runt då eller var de på förband samtidigt?
Hälsningar F.Viggo!