Thunderbolt Eye

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
EMP
Inlägg: 223
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av EMP »

Tack så mycket, det är kul att äntligen vara tillbaka! En paus är inte fel fast i det här fallet hade det räckt med kanske första halvåret. Jag får ju erkänna att jag saknat (snarare klättrat på väggarna) möjligheten att bygga så det är kul att vara igång igen :D

/Emma
Lurifax
Inlägg: 917
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av Lurifax »

Tre och ett halvt år är ingen "paus". Det är en SEMESTER!
Seså, tillbaka till byggbordet med dig! :D

Kul att se att du är tillbaka i hobbyn igen och fint blir det.
holst

CU@C4
EMP
Inlägg: 223
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av EMP »

Lurifax skrev: 13 maj 2024, 12:30 Tre och ett halvt år är ingen "paus". Det är en SEMESTER!
Seså, tillbaka till byggbordet med dig! :D

Kul att se att du är tillbaka i hobbyn igen och fint blir det.
Haha det har du rätt i, en låååååång semester ;)

Yes, jag ska... ska bara ta tag i det där lilla dilemmat som uppstår efter att inte ha byggt på ett par år men lik förbaskat fortsatt att köpa nya modeller :D Vilken ska byggas sen... eller ska man kanske börja bygga allihopa samtidigt (det värsta är att jag passade på att göra ett inventarie över vad som finns i stashen medan jag package upp allt... :oops: )

Bild

Tack! Det är kul att vara tillbaka och kul att höra att det fortfarande ser bra ut :D Vore ju tråkigt om man slarvat bort alla ”skilsen” och fick börja om ;)
aln63
Inlägg: 196
Blev medlem: 06 sep 2014, 09:06
Namn: Anders Lindgren
Ort: Tyresö

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av aln63 »

Hej,
Vilken fantastiskt fin figur.
Tumme upp och roligt med lite figurer på forum :-)
Mvh
Anders
EMP
Inlägg: 223
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av EMP »

aln63 skrev: 14 maj 2024, 13:59 Hej,
Vilken fantastiskt fin figur.
Tumme upp och roligt med lite figurer på forum :-)
Mvh
Anders
Hejsan!

Tack så mycket, jätteskoj att höra att du gillar figuren :)

Där är otroligt mycket fina modeller här på forumet så det är kul att vara tillbaka igen och bidra bland figurbyggena.

Med vänliga hälsningar

Emma
EMP
Inlägg: 223
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av EMP »

Sådära, lite mer målning :D

Just nu låter jag håret vara en stund och fokuserar på att skugga rocken. Det är rätt otroligt hur stor skillnad det är på färgen innan den torkat och efter. Men det syns att det händer grejer när man bläddrar mellan fotona :D Det var ju nånting om ”många tunna lager” jag hört någonstans och det känns spontant som en riktigt bra idé ;)

Som ni ser, innan torr färg – massor med svart och mörkt och blankt och ”ve och fasa har jag nu förstört målningen oj oj!?" :

Bild

Efter torr färg är funderingen ”var tog all den svarta skuggningen vägen? Hände något överhuvudtaget?” ;):

Bild

Bild

Bild

Några lager senare såg det ut såhär:

Bild

Bild

Bild

Sen efter lite närstudie och ytterligare lite pillande med skuggningen såg resultatet ut såhär (och när man börjar klia sig i huvudet och ställa frågan "men.... vad är skillnaden på alla de här bilderna?" så brukar det funka att kolla första och sista bilden i inlägget för att se vad som hänt ;) ):

Bild

Bild

Det finns ytterligare en fortsättning men det får vänta till nästa inlägg... Låt oss hoppas vi någon dag hittar någon burk med något tufft man kan droppa i färgen som ger effekten "torkar aldrig någonsin under pågående målning.... men så fort du är klar och vill fortsätta med nästa moment/färg är färgen omedelbart snustorr på figuren" ;)

Bild

/Emma
Plasticbattle
Inlägg: 713
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av Plasticbattle »

Lovely figure - great comeback!! :shock: :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
EMP
Inlägg: 223
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Thunderbolt Eye

Inlägg av EMP »

Plasticbattle skrev: 14 maj 2024, 23:45 Lovely figure - great comeback!! :shock: :shock:
Thank you so much! I'm very happy you like the figure :D There should be a new post in the next few days with a few steps forwards and one step backwards (had a slight.... very unexpected mishap with the clear coat for the... coat... but no worries, that's what paint and patience is for).

I also appologize for my late reply, a lot of stuff happened the last one and a half week.
Skriv svar