Hej på er
Med våren kom även bygginspirationen i år så nu har jag flera byggen på gång.
Först ut är Trumpeters MT-LB (05578) med full interiör. Den har en enkel och slät utsida och en väldigt detaljrik insida, tyvärr tänkte jag inte bygga den med öppna luckor. Jag tröttnade direkt när jag såg banden, alla länk-för-länkarna består av två lösa "tänder", de borde gå att lösa MYCKET smidigare i en ny modell, så jag ersatte dem med Friulband istället i en tyst protest. Fotoets och metallvajer ingår, antennen av ståltråd är extra.
Både motor och transmission ser bra ut, övrig inredning är svår att se i de små takluckorna.
En artilleritraktor är ju inte komplett utan något på dragkroken, så jag letade fram Alangers gamla BS-3 (035103), en 100mm kanon modell 1944. Kanske inte helt tidstypisk men det fanns säkert kvar en och annan BS-3 i Sovjetiska förråd när MT-LB:n lanserades?
På fotot saknas fortfarande frontsköld och jag har ersatt hjulen med gamla resinhjul från Hussar.
/Tomas
På byggbordet: MT-LB artilleritraktor
Re: På byggbordet: MT-LB artilleritraktor
Man blir lite sugen på att bygga pansar igen, tog du någon bild innan du la på locket ?
Tyvärr inte. Mest jobb var det med motorutrymmet, men även förarutrymme och transmissionen i fronten är välgjorda och väldetaljerade. Transportutrymmet i bak är sparsamt inrett men det verkar stämma rätt väl med de foton jag sett.
Hej igen
Målning är klar på bandtraktorn. Min vana trogen grundmålad med Gunze 303, detaljmålad med Tamiya och vädrad med oljefärger.
Jag sliter med fotograferingen, jag testar allt men blir inte nöjd. Alla motiv blir mörka oavsett foto inomhus eller i direkt solljus utomhus...dessa får väl duga så länge.
En kanon på släp...
Målning är klar på bandtraktorn. Min vana trogen grundmålad med Gunze 303, detaljmålad med Tamiya och vädrad med oljefärger.
Jag sliter med fotograferingen, jag testar allt men blir inte nöjd. Alla motiv blir mörka oavsett foto inomhus eller i direkt solljus utomhus...dessa får väl duga så länge.
En kanon på släp...
Trumpeter har släppt en ny som säkert är bättre, men denna gamla från Alanger funkar för mig.
På återseende.
/Tomas
-
Fantastic model. Not into modern armor so much, but this looks interesting.

Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/