Hej på er
Här kommer mitt försök på Panda models 2S6M Tunguska (35002) i 1/35.
Tunguska är en bandgående luftvärnsartilleripjäs som togs i tjänst i Sovjet 1982.
Beväpningen består av två st 30mm automatkanoner och 8 robotar.
Jag har dragit mig lite för at påbörja bygget då den kändes lite svårbyggd, och tyvärr besannades mina farhågor.
Gjutningarna är fina och passforman bra men det är väldigt många onödigt små delar. Speciellt kanonerna och robotarna är svåra att få ihop snyggt.
En hel del fotoets ingår, men tyvärr inga ersättningsdelar i plast för oss som inte är superbekväma med ets.
Länk-för-länk-banden har lösa "tänder" som måste monteras, jag la väldigt mycket tid på att få dessa raka men blev ändå inte helt nöjd. Friulmodel-band (ATL-153) rekommenderas om du vill slippa pillet med banden.
Antennen är extra, allt annat följer med i lådan. Robotarna monteras dit efter målning så de saknas nu.
Den kan nog bli snygg med lite färg på men som sagt, svårbyggd och inget för nybörjare.
/Tomas
På byggbordet: 2S6M Tunguska luftvärnsbandvagn
-
- Namn: John Lindbom
Re: På byggbordet: 2S6M Tunguska luftvärnsbandvagn
Många fina byggen, hoppas att målningen blir lika lyckad.
Mvh: John
Mvh: John
Re: På byggbordet: 2S6M Tunguska luftvärnsbandvagn
Tunguskan är också färdigmålad.
Robottuberna sitter bara fast på en liten punkt undertill längst bak och var svåra att montera rakt, jag får nog bryta loss dem och försöka igen nu när jag ser mer detaljer på fotona...
Jag valde att visa föraren lucka öppen så jag fick lägga till en glasruta av genomskinlig plasticard.
På återseende.
/Tomas
Robottuberna sitter bara fast på en liten punkt undertill längst bak och var svåra att montera rakt, jag får nog bryta loss dem och försöka igen nu när jag ser mer detaljer på fotona...
Jag valde att visa föraren lucka öppen så jag fick lägga till en glasruta av genomskinlig plasticard.
På återseende.
/Tomas