SAS JEEP Libyen 1942

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
pimpek

Re: SAS JEEP Libyen 1942

Inlägg av pimpek »

Blev en del jobb på Jeepen under kvällen. Fick en delar av ÖkenErik tidigare som är ganska vanliga bland SAS styrkorna samt så räcker inte dunkarna man får med i Dragons byggsats.

Dubbel KSPerna kommer flyttas upp bakom bestättningen och .50cal monteras framför passageraren istället, extra 3:e reservhjul och mycket mer... dock märkte jag att bakvagnen måste ihopa något pga vikten av all utrustning. Får se om jag kan ändra det nu...

Bild

Bild
pimpek

Inlägg av pimpek »

Gjorde iordning de sista delarna på alla dunkar innan målningen av grundfärgen. Även innan under dagen rätta jag till fjädringen bak men det var det lättaste nu i efterhand men det gick...

Bild

Nu ser det lite bättre ut än innan...

Bild

Basfärgen lagd och dunkar målade i väntan på nästa etapp i målningen...

Bild

Lite av hur det kommer se ut... målet är att bli klar i Påskdagarna...

Bild
Knajd

Inlägg av Knajd »

Du... Det där ser ut att bli skitbra!
pimpek

Inlägg av pimpek »

Satt uppe lite inatt medans familjen låg och sov så jag passade på att lägga lite washer med akryl.

Efter washen torkat i 30min torrborsta jag en del med Humbrol och det är verkligen kasst sedan man tunnat ur dem rejält men i övrigt blev det ok för mig....

Bild

Bild

Bild

Bearbetade dunkarna en del med washer och torrborstning samt lite olika kulörer för skapa kontrast men fick dem nästan identiska 🤔
Finner det svårt att jobba med gröna färger.. det gula är betydligt lättare tycker jag... men men det kommer nån uppdatering ikväll 😉

Bild
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Superfräckt.
Jag gillar särskilt dunkarna på motorhuven.
Härligt att se dig i gammal fin form. :)
holst

CU@C4
Skriv svar