Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag tog mig friheten att göra om ESCI/Italeris 1/9 Harley Davidson 750 WLA från militär till civil. Ljuddämpare, pakethållare, packväskor mm fick ryka och bara det väsentliga blev kvar. Målad med Tamiyas olika svarta och silvriga kulörer, plus lite Alclad krom.
Helt rätt glans, lite som klassisk Servalack precis som dom ser ut eller kanske såg ut.
Otroligt rätt bygge.
Bif en bild på en garanterat orörd 47:a som jag plåtade till MCM för 25-30 år sedan, lite rostig men lacken har haft samma glans som ditt bygge, inte blankare och det gör att ditt bygge ser så verkligt ut.
Bilagor
F3262075-04CC-4BCB-B325-FC58A131DB3F.jpeg (6.37 MiB) Visad 2924 gånger
Fräckt och annorlunda.
Jag skulle kunna tänka mig en lätt pin-wash på motorn för att accentuera detaljerna lite. Men det är en smaksak. Särskilt på modeller i den här skalan.