Dekaler är på gång! Snart på upploppet med den här!
Som vanligt levererar du mästerverkBjörn Fransson skrev: ↑10 okt 2022, 12:15 Ja, det är ett vackert flygplan, jag har fått upp ögonen för det på ett helt annat sätt efter det här bygget än vad jag hade tidigare. En tjusig sextiotalssportkärra som flygplan typ.
På upploppet nu, wash, lack och vädring är fixat. Jag använde torrpasteller och AK Interactives pennor. (Dayglowfälten ser mer orange ut på mina foton än vad de är på modellen i verkligheten.) Den enda större utmaningen med den här modellen dök upp på slutet. Jag hade torrpassat frontrutan som såg ut att passa perfekt, så den fick vänta till sist. Men när instrumentpanelen och de ribbor som sitter ovanför den kom på plats, blev det plötsligt väldigt trångt och jag fick fixa till det genom att kapa lite plast i cockpit. Det löste sig rätt snart, men ett tips är att fixa till detta tidigare i bygget.
Luftbromsarna fick vara i utfällt läge, både infällt och utfällt verkar ha förekommit på parkerade individer. Så för att "add interest" som det brukar heta på engelska, fick de vara utfällda. Dessutom är de väldigt snyggt detaljerade.
Nu återstår bara stolarna (som jag i sedvanlig ordning lämnat till sist), några antenner och ställen. Så om någon dag kommer förhoppningsvis bilder på slutresultatet.