Det är tydligen inte bara Airfix...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Namn: Andre

Det är tydligen inte bara Airfix...

Inlägg av Andre B. »

...ägare som har ekonomiska problem utan även ägarna till Revell De och Revell Monogram...

Frågan är vad det här leder till nu? Kanske blir Revell De tyskägt igen? De nuvarande ägarna Hobbico har ju satt sin prägel på de båda tillverkarnas utgåvor de senaste åren med en minskad utgivning av nya modeller.

Vågar man hoppas att de nuvarande problemen leder till att man återigen ger ut fler vanliga modeller istället för de dyra Star Wars modełler som mest verkar ge Disney intäkter?

http://www.britmodeller.com/forums/inde ... n-trouble/
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
F Porsche

Re: Det är tydligen inte bara Airfix...

Inlägg av F Porsche »

Om jag köper ett par 1/16 Trumpeter till klarar jag mig till locket läggs på alternativt ögonen svartnat...
Kort sagt, det är en konsekvens av alla 1.000-delarsmodeller, det tar orimligt lång tid att b y g g a modellerna i dag och då går den numerära försäljningen av modeller ner. Antalet delar som säljs är en annan sak för att inte tala om ml lim.
Andre B.
Namn: Andre

Re: Det är tydligen inte bara Airfix...

Inlägg av Andre B. »

Mmm...
En situation här som kan ställa till problem är vem som äger formarna och var dessa finns.

Formarna till exempelvis Revell's Gripen i 1/72 finns i Kina. Och ägs då dessa av Hobbico så kan Revell bli av med samtliga formar om det ställs ekonomiska krav på Hobbico från Kina...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar