Viggen åter i luften!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
robertlundin
Namn: Robert Lundin

Viggen åter i luften!

Inlägg av robertlundin »

Det vet de flesta flugbitna vid det här laget men idag var det flygshowprimör på Hässlö; har lagt upp lite bilder på HS:
http://www.network54.com/Forum/149674/t ... in+the+air

Vilka minnen!

Robert Lundin
Aircraft Walkaround Center
http://aircraftwalkaround.hobbyvista.com/
/Robert Lundin
robertlundin

Re: Viggen åter i luften!

Inlägg av robertlundin »

... och för att slippa klicka hela vägen till HS så kommer bilderna direkt i inlägget (inga Viggen-entusiaster alls här...?)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
/Robert Lundin
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Viggen är min generations flygplan! Finns det verkligen så många Vampires i samma målning i Sverige eller är det fejk? Sk 16 ser härligt sjavig ut, Fina bilder, tack!
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tjo tjo!
Jag var själv där på flygdagen och det var mycket riktigt 3 st vampires! En mäktig syn och ett himla liv när dom startade upp..

Bild
TomahawK

Inlägg av TomahawK »

Old Crow är en skönhet...
Googlade lite om planet på bilden och den tycks vara byggt 1944, användes aldrig i kriget och finns nu i Norge ?

Men jag gillar den andra målningen bättre :)

Snygga bilder allihopa ändock, Tack och Bock :)
robertlundin

Inlägg av robertlundin »

Ännu två bilder på Vampire trojkan:

Bild
Bild
/Robert Lundin
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Fina bilder! Jag var också där (som vanligt...). Någon som vet varför vädret i Västerås alltid säckar ihop tills de riktigt kul prylarna kommer i luften? Känns som om jag varit med om det i stort sett varje år (utom 2011 som var fint hela eftermiddagen). Att fota en metallgrå Viggen mot en grå bakgrund ger inte riktigt de där superbilderna som jag gick och drömde om hela veckan innan. Nåja, det får blir ett försök i Linköping istället!

Hälsningar

Magnus
robertlundin

Inlägg av robertlundin »

Har någon sett ett deltagarschema för Linköping?
/Robert Lundin
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

magnusf skrev:Fina bilder! Jag var också där (som vanligt...). Någon som vet varför vädret i Västerås alltid säckar ihop tills de riktigt kul prylarna kommer i luften? Känns som om jag varit med om det i stort sett varje år (utom 2011 som var fint hela eftermiddagen). Att fota en metallgrå Viggen mot en grå bakgrund ger inte riktigt de där superbilderna som jag gick och drömde om hela veckan innan. Nåja, det får blir ett försök i Linköping istället!

Hälsningar

Magnus
Vad kör du med för ljusmätning? Spotmätning?
Önskar jag hade varit på plats. Skulle varit roligt att prova på lite intressantare saker än passsagerarflyg och privatplan som tuffar över här.
Skriv svar