Mamoco?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Paramedic
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 dec 2012, 22:22
Namn: Tobias
Ort: Stockholm

Re: Mamoco?

Inlägg av Paramedic »

Mm.. Precis. Bra priser, bra grejor och sist fick jag lite Ahlgrens bilar med som en liten bonus.. Tycker Mamoco vart bra men de får gärna skicka grejorna man beställt och betalat för.. :/
Carl-Johan
Inlägg: 10
Blev medlem: 18 sep 2017, 10:37

Re: Mamoco?

Inlägg av Carl-Johan »

Har inte hört eller fått något ännu. Har försökt ringa och maila några gånger utan svar. Det jag beställde fanns också i lager så det bör ju inte vara att de väntar in på något restnoterat.. Riktigt tråkigt. Fick som sagt ett bra intryck vid en tidigare beställning.
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: Mamoco?

Inlägg av John Lindbom »

Fick äntligen den eftertraktade fakturan. Skönt att bli av med lite pengar som ligger och skräpar. Gjorde en ny beställning i mitten av augusti. Modellen stod som tillgänglig och skulle komma inom 3-15 dagar. Ringde efter några veckor och han sa att den precis kommit och att han skulle sända den nästa dag vilket är tre veckor sedan. Har dock inte betalat något. Trodde han ville tjäna pengar, men han kanske redan blivit onödigt rik på att kränga modeller.
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: Mamoco?

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

I en del diskussioner på Facebook sägs det att mannen bakom Mamoco gått in i väggen, därav det ojämna utskicket av beställda modeller och klen kundkontakt.

Har själv bara positiva erfarenheter av Mamoco men har ej beställt något sedan i somras.

Mvh / Per-Erik "Pekka" Hedberg
Carl-Johan
Inlägg: 10
Blev medlem: 18 sep 2017, 10:37

Re: Mamoco?

Inlägg av Carl-Johan »

Det var tråkigt att höra!

Hoppas att han får balans i tillvaron och att Mamoco kan komma tillbaka.
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: Mamoco?

Inlägg av John Lindbom »

Är det någon som nyligen beställt från Mamoco och fått sin leverans? Är nu en månad sedan han sa att varorna skulle skickas nästa dag. Har skickat mejl och ringt flera gånger utan att få kontakt. Börjar nu tröttna. Har projekt som jag inte kommer vidare med. Så det blir till att sända ett mejl där jag annullerar beställningen och köper från någon annan. Skulle han ändå så småningom sända beställningen så får jag strunta i att lösa ut den och bestrida fakturan från Klarna. Jättetråkigt att behöva göra detta. Men han struntar i att expediera ordern och gör sig oanträffbar utan att lämna något meddelande så vet jag inte när eller om jag kommer att få det jag beställt.
Carl-Johan
Inlägg: 10
Blev medlem: 18 sep 2017, 10:37

Re: Mamoco?

Inlägg av Carl-Johan »

Jg mailade och sa att jag vill annullera ordern sen kontaktade jag Klarna som pausade transaktionen och skulle kontakta affären. Klarna hade reserverat beloppet på mitt konto men ser inga reserverade belopp längre så antar att de släppt på den.
Tomas N
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 okt 2017, 13:25
Namn: Tomas Nordmark

Re: Mamoco?

Inlägg av Tomas N »

Hej, någon som vet något om Magnus på Mamoco? Ett rykte säger att han varit/är sjuk.
Tomas N
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 okt 2017, 13:25
Namn: Tomas Nordmark

Re: Mamoco?

Inlägg av Tomas N »

Hej igen, svarar nu på min egen fråga från tidigare. Har just talat med Magnus och han har haft en trasslig tid bakom sig. Ta det varligt med honom, det är han värd!!
Thorak
Inlägg: 5
Blev medlem: 28 apr 2016, 16:19
Namn: Thor

Re: Mamoco?

Inlägg av Thorak »

Igår, ca två månader efter beställning, trillade min klarnabetalning igenom. Så det finns livstecken.
Skriv svar