Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter
Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter
Robban har varit flitig!
Vågar man nu hoppas på att någon gör en radarnos till Tamiyas finfina Mosquito??
http://forum.largescaleplanes.com/index ... ntry928748
/Anders
Vågar man nu hoppas på att någon gör en radarnos till Tamiyas finfina Mosquito??
http://forum.largescaleplanes.com/index ... ntry928748
/Anders
-
Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter
Trevligt att se.
Flygvapnet hade dock inga Hunter MK 58, så det blir historiskt fel att märka den enligt fotot i inlägget (SwAFHF Hunter Mk 58).
Flygvapnet hade dock inga Hunter MK 58, så det blir historiskt fel att märka den enligt fotot i inlägget (SwAFHF Hunter Mk 58).
Henrik Bergman, Vargön
_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
-
- Kontakt:
Just det, men man kan ju alltid göra den civil med SwAFHF som operatör...!Henrik Bergman skrev:Trevligt att se.

-
- Namn: Robert Bergwall
Hej,
Tack för uppmärksammandet Anders!
Ja, J 34 är inte komplett ännu,instruktionerna är inte färdiga och ytterligare ett ark med svarta och vita siffror/bokstäver behövs för att göra det fulländat. Jag funderade ett kort tag på att ta med civilregistrerade kärrorna men det är inte riktigt min grej, det känns in i märgen knasigt, men jag kanske ska borde överväga att ändra mig.
Det är även två olika HKP-ark på gång i 1/32, ni kan kanske gissa vilka.
Jag ska försöka få ut J 30 och J 33 på hemsidan under veckan.
Tack för uppmärksammandet Anders!
Ja, J 34 är inte komplett ännu,instruktionerna är inte färdiga och ytterligare ett ark med svarta och vita siffror/bokstäver behövs för att göra det fulländat. Jag funderade ett kort tag på att ta med civilregistrerade kärrorna men det är inte riktigt min grej, det känns in i märgen knasigt, men jag kanske ska borde överväga att ändra mig.
Det är även två olika HKP-ark på gång i 1/32, ni kan kanske gissa vilka.
Jag ska försöka få ut J 30 och J 33 på hemsidan under veckan.
YYEEESSSS!!!!
Z
Z
Hejsan!
Revell har gett ut en Hunter F.Mk.6 också, den borde väl ha rätt utblås?
Har för mig att Mk.6 är en Mk.4 med slats, så det borde räcka med att modda vingen lite för en Svensk Hunter.
Stefan
Revell har gett ut en Hunter F.Mk.6 också, den borde väl ha rätt utblås?
Har för mig att Mk.6 är en Mk.4 med slats, så det borde räcka med att modda vingen lite för en Svensk Hunter.
Stefan
-
- Kontakt:
Kan det vara en HKP 2 i 1/32 på gång??? Håller tummarna! I så fall bokar jag ett ark redan nu. 

-
- Namn: Robert Bergwall
Hej!
Den utgåvan av Revells Hunter hade inte jag koll på! Det ser väl rätt ut (motorutblåset alltså), eller vad säger anglofilerna?
Ja, det stämmer Björn. Hälften (kronmärken, gula siffror, vita texter) är redan tryckt men även det här behöver fulländas med lite dayglo-ränder etc. Jag ser dock inte när det kan bli av.
Den utgåvan av Revells Hunter hade inte jag koll på! Det ser väl rätt ut (motorutblåset alltså), eller vad säger anglofilerna?
Ja, det stämmer Björn. Hälften (kronmärken, gula siffror, vita texter) är redan tryckt men även det här behöver fulländas med lite dayglo-ränder etc. Jag ser dock inte när det kan bli av.
Hmmm då ska man sålunda inte avyttra byggsatsen mao.bergwall skrev:Hej!
Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Fast utblåset är väl annorlunda på F.4 och F.6? Visst hade F.4 ett lite annorlunda utblås? Något som man kanske kommer undan med i 1/72, men inte lika lätt i 1/32. Och härligt med Alouettedekalerna! Ingen brådska för min del, men finemang att veta att de är på ingång. Det tar lite tid att samla mod inför det bygget. Många trådar och småslangar blir det...bergwall skrev:Hej!