Att mattmonstret tar sin del då och då vet vi alla. Och var alla delar hamnar och hur de hamnar där de hamnar är ju ofta ett mysterium. Men igår när jag höll på med min Lightning och ett par av de mindre delarna på dem så dök ett livs levande mattmonster upp!
Pudeln här brukar nämnligen lägga sig vid mina fötter. Att katten gör det är sällan eller aldrig ett problem. Den täta pälsen gör det omöjligt för några delar att fastna och försvinna. Men en Pudel's päls det är något helt annat!
Det var bara att platsa pudeln på stället, leta upp lus/fästing kammen och sakta sätta igång med kamma ur varje liten pälsvirvel på det lilla djuret. Men hon var lika glad för det. Att utgöra medelpunkten i tillvaron är den pudeln's livsuppgift. Men jag vet inte om jag vågar låta henne ligga vid mina fötter under pågående modellbyga längre. Och jo, delen kom fram. Den låg i pälsen någonstans bakom höger öra. Inte en skymt av fästingar eller löss heller för den delen. Och pälsen blev mjuk och fluffig!
/André
Ett livs levande mattmonster...
Ett livs levande mattmonster...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
- Kontakt:
Re: Ett livs levande mattmonster...
Fantastisk historia! Var det förresten inte någon som byggde en modell av mattmonstret för några år sedan? Björn Bäcklund, kanske?
Re: Ett livs levande mattmonster...
Kan du inte vira in hunden i dubbelhäftande tejp och låta den gå på eftersök när du tappat någon del? Kommandot "rulla runt" ska ges flerfaldigt under och runt byggplatsen och delen fastnar då på hunden. Hundar och grisar som letar tryffel finns ju, kanske dags för en styrénhund?
Stellan Schroeder Englund