Grevens Glue Galore 2017 Info

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Grevens Glue Galore 2017 Info

Inlägg av Johan Elvin »

Hej allihopa

Här kommer info om GGG 2017 :)

TID OCH PLATS:
Lördag den 1 juli i Dansäterskolan, Falkgatan 3 i Borensberg (riksväg 34 mellan Motala o Linköping). Portarna öppnas för deltagare o besökare kl 9.00 medan säljarna är välkomna en timme tidigare. Prisutdelning cirka kl 16.30

INSKRIVNING & FÖRANMÄLAN
Inskrivning av de byggen som ni vill ha med i tävlingsklasserna sker på plats, men det går att föranmäla sig också, så finns dina papper klara när du anmäler dig. Skicka ett mail till min privatmail här nedan, så mailar jag en föranmälansblankett.

TÄVLINGSKLASSER:
* Tema: "Das Auto" - fri tolkning
*Junior: T.o.m. 15 år, alla stilar
*Truck byggsats: Byggen gjorda på plastbyggsatser
*Truck Emek: Byggen gjorda på Emek-modeller
*Competition: Allt man kan tävla med
*Diorama: Alla stilar
*Custombilar
*Standardbilar
*Flyg: Upp till skala 1:47
*Flyg: Skala 1:48 och uppåt
*Hot rod bilar
*Militär "Vapen"
*Militär "Övrigt"
*Street machine bilar
*Big Scale: Allt större än skala 1:24
*Surplus: Allt som inte platsar i ovanstående
*Damklass: Enbart för damer, valfritt bygge (sorry boys, ni får inte vara med här… OBS! Damerna får naturligtvis ställa ut i de andra klasserna också)

Klasserna är öppna för alla skalor om inte annat anges. Utställarna röstar fram tre vinnare i varje klass, plus att det delas ut diverse mer eller mindre seriösa extrapriser.

SWAP MEET
Köp-byt-sälj att som har med plastbyggsatshobbyn att göra. Vill du ha bord på swappet så är jag tacksam om du hör av dig senast tre-fyra dagar i förväg, men ju förr dess bättre.

ENTRÉ:
Utställare 100:-
Besökare 50:- (12 år och yngre går in gratis)
Säljare: 100:-

INFO:
Claes & Elin beck-Friis
tel 070-9885932
e.mail: claes@mbox382.swipnet.se
Facebook: Grevens Glue Galore

Varmt välkomna den 1/7 till GGG - det oberoende alternativet!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken